شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کرسی آزاد اندیشی "حجاب" در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س)

حوزه/ رنگ مشکی در روانشناسی رنگ ها، نماد اقتدار و قدرت است و شأنیت هر شخصي نسبت به دیگران، اقتضای پوشش با رنگ هاي خاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم زهرا بنارویی در کرسی آزاد اندیشی "حجاب" که در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین(س) برگزار شد، ضمن اشاره به روانشناسی رنگ ها، بیان کرد: افرادی که به هر علتی دچار افسردگی شده اند برای ایجاد شادی و امید به زندگی آنها و درمان اين بيماران، استفاده از رنگ های روشن به آنها توصیه می شود.

وي با اشاره به اينكه پوشيدن لباس مشكي موجب افسردگي افراد نمي شود، گفت: پوشيدن لباس مشکی متدینان در جامعه، برای رعایت باورهای اعتقادی و دینی، موجب افسردگی آنها نخواهد شد، همان طور كه افراد محجبه بسياري در سطح جامعه بدون هيچ نوع افسردگي و تنش هاي روحي به راحتي از چادر مشكي استفاده مي كنند.

استاد حوزه با بيان اينكه هيچ دليل عقلي و نقلي بر تاثيرگذاري رنگ مشكي بر افسردگي افراد وجود ندارد، تصریح کرد: رنگ مشکی در روانشناسی رنگ ها، نماد اقتدار و قدرت است و شأنیت هر شخصي نسبت به دیگران، اقتضای پوشش با رنگ هاي خاص دارد.

 بنارویی با استناد به برخي از آیات سوره نور، تاكيد كرد: دستور به حفظ نگاه به مردان در اين سوره نشان از تحريك شدن چشم در مردان است و براي حفظ بانوان از نگاه هاي مردان، پوشش با رنگ سیاه، حکم مرز براي خانم ها را دارد.

وی خطاب به طلاب با تاكيد بر اينكه طلاب الگوی برتر برای جامعه ي اسلامي خود باشند، خاطر نشان شد: طلاب زمان ورود به محیط هاي رسمی و آموزشی به نوع رنگ و پوشش خود توجه كنند.

استاد حوزه با بيان اينكه حجاب موجب حفظ سلامت روانی جامعه است، بیان کرد: با توجه به آيات قرآن كريم، مبني بر اينكه زن ها زینت هايشان را آشکار نکنند، حجاب، پوشاندن زیبایی ها است و یک خانم طلبه با پوشیدن روسری رنگ روشن نباید زیباییهای خود را در معرض نگاه مردان نامحرم قرار دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha