سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خانم نظر پور

حوزه/ دبیر جمعیت بانوان فرهیخته قزوین گفت: امروز باید آسیب ها و تهدیدهای خانواده را به خوبی در جامعه شناسایی کرد، چرا که این نهاد مورد تعرض دشمنان قرار داشته و باید در تقویت و تعالی آن کوشا باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم بتول نظری پور، عصر امروز در جمع بانوان منتخب استان قزوین گفت: جایگاه نهاد خانواده بر کسی در جامعه پوشیده نیست و لزوم صیانت از آن برای قوام اجتماع و پیشگیری از ناهنجاری‌ و کجروی افراد امری ضروری است.

وی ادامه داد: دین اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین آیین الهی بر اهمیت و جایگاه والای نهاد خانواده مهر تاییدی قرار داده و با اتخاذ تدابیری، تلاش جهت حفظ این نهاد و کارکردهای مهم آن باید داشته باشیم.

این فعال فرهنگی بیان کرد: امروز آسیب ها و تهدیدهای خانواده را به خوبی در جامعه شناسایی کرد، چرا که این نهاد مورد تعرض دشمنان قرار داشته و باید در تقویت و تعالی آن کوشا باشیم.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: آنچه که دشمنان در تلاش هستند که این نهاد خانواده را مورد تعرض قرار دهند این است که بتوانند ریشه های فساد اخلاقی را در بین والدین ترویج دهند که باید هوشیار بوده و فرزندان خود را در مقابل آسیب های اجتماعی مراقبت کرده و در ارتباط بیشتر والدین با فرزندان بیش از پیش برنامه ریزی اصولی در زندگی داشته باشیم.

وی، ترویج فریضه امر به معروف ونهی از منکر را با اهمیت دانست و بیان کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده و نهادینه شود، می توان امیدوار بود که آسیب های اجتماعی به سمت کاهش پیش برود.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که در جامعه نباید کمرنگ شود و امروز این فریضه دینی باید توسط مبلغین و حوزه های علمیه و با استخراج آیات، روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) در جامعه اسلامی به خوبی تبیین نموده که نقش رسانه ملی در این عرصه خطیر است.

نظری پور به حضور گسترده و میلیونی ملت ایران در مراسم اربعین حسینی، بیان کرد: امسال برای اولین بار بانوان مبلغه نیز در برخی از موکب های مسیر نجف به کربلای معلی و کربلا حضور چشمگیری در پاسخ به شبهات و احکام دینی برای زائرین پیاده اربعین حسینی داشتند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha