جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماندگاری

حوزه/دشمن ۲۹۰ شبکه فارسی علیه دین، انقلاب و شیعه راه انداخته که یکی از این شبکه ها، بی بی سی است، اگر کسی می خواهد این شبکه را در داخل انگلیس نگاه کند، باید هزینه آن را بدهد، ولی به راحتی آن را در اختیار ایرانی ها قرار می دهند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری امشب در مراسم چهلمین روز شهادت حجت الاسلام دهقان از مدافعان حرم که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم برگزار شد، با بیان اینکه شهداء زنده اند و نمرده اند و  اگر کسی فکر کند شهید مرده است،  این چنین کسی در منجلاب است.

وی با بیان اینکه اگر انسان مجاهد شود، خدا عاشقش می شود و با او معامله می کند، اظهارداشت: بعد از همه این موارد به این فرد مدال می دهد، تکریم می کند و اهل بیت(ع) و انبیاء الهی بر این چنین فردی درود می فرستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه این رسالت روحانی شهید و مجاهد است که مردم را با تکلیف آشنا کند، افزود: اگر روحانیت این گونه رفتار کند، تنها مزدی که از مردم می خواهد، شهادت در راه حضرت حق است.

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حجت الاسلام دهقان افزود: حجت الاسلام دهقان از جمله کسانی بود که مجاهدانه درس خواند، تبلیغ دین کرد و سال ها مجاهدانه در مناطق جنگی روایتگر بود و سپس به احساس وظیفه الهی دینی عمل نمود و مجاهدانه برای دفاع از حرم وارد سوریه شد و در روز اربعین به مزد خود رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: امروز درشرایطی قرار داریم که دشمن انواع تهاجم علیه انقلاب و اسلام را به راه انداخته تا بی تفاوتان داخلی را نسبت به انقلاب و ولایت بی تفاوت تر و بی احساس تر کند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: دشمن 290 شبکه فارسی علیه دین، انقلاب و شیعه راه انداخته که یکی از این شبکه ها فارسی زبان، بی بی سی است، اگر کسی می خواهد این شبکه را در داخل انگلیس نگاه کند، باید هزینه آن را بدهد، ولی می بینیم مسئولین این شبکه، به راحتی آن را در اختیار ایرانی ها قرار می دهند. دشمن هدف مشخصی را دنبال می کند و آن هم هجمه علیه ارزش های دینی و بی تفاوت کردن مردم نسبت به مقدسات دینی است.

وی عنوان کرد: از این بدترامروز در حوزه افرادی هستند که می گویند کار به مسائل انقلاب نداشته باشید، تنها درس خود را بخوانید. این افراد حوزه را به دو قسم حوزه علمی و سیاسی تقسیم کردند و معتقدند طلاب تنها درس خود را بخوانند و لازم نیست وارد سیاست شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه جامعه امروز نسبت به ارزش های دینی، انقلاب و شهدا مسئولیت هایی دارند، گفت: اولین مسئولیت این است بدانیم این دنیا موقت است، ولی بعضی از مسئولین به این واقعیت نرسیدند و روز به روز با انواع اختلاس ها... به دنیا چسبیدند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: رسالت دوم، این است  که دنیا فرصت است و اگر این قضیه را باورکنیم برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر تلاش می کنیم؛ سومین رسالت و مسئولیت، ترویج فرهنگ مجاهدت است. اگر در جامعه این فرهنگ نباشد، باید شاهد اتفاقات نامناسب در باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه اگر در جامعه فرهنگ مجاهدت رشد کند و ترویج شود، کسی به سمت رشوه گرفتن و... نمی رود، گفت: منظور از مجاهد یعنی تلاش حداکثری برای انجام وظیفه دینی و پیروی از ولایت فقیه است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا بابیان اینکه شهداء مبلغ جهاد بودند، افزود: اگر قرار است این انقلاب به انقلاب مهدی(ع) متصل شود، فرهنگ مجاهدت می خواهد.

وی بابیان اینکه نزدیک به 40 سال از انقلاب گذشته روستاهایی دراین کشور وجود دارد که خالی از روحانی است افزود: وقتی این گونه باشد، باید منتظر اتفاقات بسیار نامناسب در روستا باشیم و یکی از آن اتفاقات ترویج فرهنگ ضد ارزش های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بابیان اینکه دومین فرهنگی که باید در جامعه رشد کند و ترویج یابد، مقاومت و استفامت است، ابراز داشت: این رشد مربوط به حوزه انقلابی است. حوزه انقلابی می گوید، مردم، با خدا معامله کنید، خدا خریدار است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا بابیان اینکه دشمن دنبال این بود  چهلمین سال انقلاب اتفاق نیفتد افزود:اما جامعه اسلامی برای خنثی کردن این توطئه سه تا وظیفه دارد، وظیفه اول شکر گذاری برای حدوث انقلاب است، وظیفه دوم این است دشمن به دنبال بی تفاوت کردن نسبت به انقلاب است که در مقابل آن بایستند. وظیفه سوم این است همه به وظائف خود در قبال انقلاب عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بابیان اینکه دشمن به دنبال ناامیدکردن است و روحانیت وظیفه دارد این اتفاق نیفتد، گفت: باید مردم را نسبت به آینده انقلاب امیدوار کرد.

وی افزود: 40 سال است که انقلاب و جمهوری اسلامی با انواع دشمنان داخلی و خارجی مبارزه کرده است، ولی در همه این احوالات با قدرت به جلو حرکت کرده است.

سخنران این مراسم بابیان اینکه متأسفانه با وجود این همه اقتدار؛ اما بعضی دچار یأس و ناامیدی شدند و ترسیدند، گفت: اگر چه مشکلاتی وجود دارد، ولی با مجاهدت همه افراد می توان بر مشکلات پیروز شد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha