پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: هر کس در دنیا بیشتر به فکر مرگ و آخرت باشد می‌تواند بیشترین منافع را کسب نماید، در حقیقت مسائلی از قبیل احتکار، اختلاس، دزدی از بیت‌المال و... حاصل غفلت و بی‌توجهی به مقوله آخرت و مرگ می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، شامگاه چهارشنبه در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: ضرورت دارد انسان همواره در طول زندگی به یاد خودش باشد و تلاش نماید جلوه انسانی خود را برای رسیدن به کمال قوت ببخشد و این مسئله تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که انسان بداند از کجا آمده؟ برای چه آمده؟ و به کجا خواهد رفت؟

وی افزود: زندگی در دنیا همانند مسافرت موقت است که باید برای این مسافرت زاد و توشه تهیه و نقشه راهی ترسیم شود تا مسیر اشتباه نشود و عمر انسان هدر نرود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها باید بعد از اتمام این مسافرت موقت، خود را برای یک سفر دائمی آماده نمایند و بهترین اقدام برای این سفر دائمی تفکر حقیقی درباره مرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تأکید کرد: هر کس در دنیا بیشتر به فکر مرگ و آخرت باشد می‌تواند بیشترین منافع را کسب نماید و در حقیقت مسائلی از قبیل احتکار، اختلاس، حیف و میل بیت‌المال و... حاصل غفلت و بی‌توجهی به مقوله آخرت و مرگ می‌باشد.

وی یادآور شد: هر انسانی که بیشتر به یاد مرگ باشد می‌تواند راحت‌تر از تنگناها عبور کند، خطرات را پشت سر بگذارد و به‌سلامت به مقصد نهایی برسد؛ این مسئله در سایه تفکر واقعی حاصل می‌شود و لذا بر اساس روایات ارزش یک‌لحظه تفکر حقیقی بافضیلت تر از 70 سال عبادت بدون تفکر است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: مشکل اصلی خوارج این بود که هیچ‌گاه تفکر حقیقی درباره دین انجام ندادند، مقصد نهایی را گم‌کرده و هیچ شناختی نسبت به راهنمای دین و ولایت نداشتند؛ در نتیجه درنهایت به‌واسطه شمشیر حضرت علی علیه‌السلام به درک واصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: عبادت و حرکتی که انسان بدون تفکر و بینش واقعی انجام دهد به ضلالت و گمراهی ختم خواهد شد. بر اساس فرموده امام صادق علیه‌السلام کسی که بدون بصیرت و بدون آگاهی و شناخت مقصد واقعی حرکت نماید، هر چه با سرعت بیشتری این مسیر را طی کند در حقیقت با سرعت بیشتری نیز از مقصد اصلی دور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان گفت: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام زیرک‌ترین و زرنگ‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که بیشتر به یاد مرگ هستند. اندیشه حقیقی باعث می‌شود انسان به‌واسطه نماز و روزه بیشتر به خداوند نزدیک شود و در غیر این صورت هر چه بیشتر نماز بخواند و روزه بگیرد دچار گمراهی می‌شود و عاقبتی همانند خوارج، وهابیت، داعش و دیگر گروه‌های تکفیری خواهد داشت.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha