پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیاستمدار حزب یوکیپ به خاطر اسلام هراسی استعفاء می دهد

حوزه/ یک سیاستمدار عضو حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) که پیشتر رهبر این حزب بوده است اعلام کرده که به خاطر سیاست های اسلام هراسانه به زودی از این حزب استعفاء خواهد اد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک سیاستمدار حزب یوکیپ در انگلستان هشدار داده که احتمالا به خاطر سیاست های اسلام هراسانه از این حزب استعفاء خواهد داد.

نایجل فارژ، سیاستمدار بریتانیایی و رهبر سابق حزب استقلال بریتانیا(یوکیپ) گفته که پس از 25 سال، حزبی که او به بزرگترین موفقیت ها در انتخابات رسانده است اکنون به خاطر تعصب ها و سیاست های ضداسلامی رهبرش جرارلد باتن قابل شناسایی نیست.

سخنرانی های اسلام ستیزانه باتن به شدت انزجار جامعه اسلامی را برانگیخته بودند به طوری که وی اسلام را «فرقه مرگ» توصیف کرده و خواستار ایجاد زندان هایی تنها برای مسلمانان شده بود.

فارژ ضمن بیان اینکه قصد دارد از حزب استعفا دهد گفته که یوکیپ به خاطر سیاست های غلطی که در پیش گرفته جایگاهی در آینده بریتانیا نخواهد داشت.

یکی دیگر از دلایل استعفا و انزجار این سیاستمدار انگلیسی انتصاب تامی رابینسون، یک نژادپرست راست افراطی و اسلام ستیز شناخته شده به عنوان مشاور و دستیار رهبر حزب بود، انتصابی که خشم و تعجب بسیاری را در انگلستان برانگیخت.

فارژ، رهبر سابق حزب یوکیپ موفق شده بود که در سال 2015 حزبش را در انتخابات در مقام سوم قرار داده و پایه گذار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود. وی همچنین شرکت اعضای حزبش را در راهپیمایی های خشونت آمیز خیابانی که سبب آسیب رساندن به مردم و نشان دادن رفتار اوباش گرانه می شد محکوم کرده بود. فارژ هفت مرتبه تلاش کرد که نماینده یوکیپ در پارلمان گردد اما موفق نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha