جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارشناس سیاسی:

حوزه/ کارشناس سیاسی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) شهرستان انبارالوم، گفت: انسان بصیر به کمک این قوه از خطر گمراهی و فریب خوردن در امور و موضع گیری غافلانه و حساب نشده در امان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، نشست «رهروان ولایت» با حضور اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) شهرستان انبارالوم برگزار شد.

 محمودی، کارشناس مسائل سیاسی در تشریح بصیرت دینی، بیان کرد: بصیرت دینی، بصیرتی است که دین معرِّف آن است و در پرتو دین برای اشخاص حاصل شده و علم زمینه ساز آن است؛ گرچه هر انسانی می تواند از راه های عقل، تجربه دینی و شهود عرفانی نیز بصیرت پیدا کند.

 وی با بیان این که در میانِ اهل بصیرت، کسانی حضور دارند که در قرآن از آنها تعبیر به اهل اعراف شده است، خاطرنشان کرد: بصیرت دانایی صرف نیست، بلکه دانایی همراه با باور و ایمان است، از این رو موجب هدایت و حرکت است در حالی که علم همواره مقرون باور قلبی نبوده و در نتیجه لزوما مایه عمل به مقتضایش نیست.

کارشناس سیاسی ادامه داد: بصیرت موجب هدایت بوده و انسان را از غفلت بیدار می کند. انسان بصیر به کمک این قوه از خطر گمراهی و فریب خوردن در امور و موضع گیری غافلانه و حساب نشده در امان است.

محمودی، بصیرت را چون سپری دانست که در هنگام فتنه ها و مواقف خطرناک انسان را مصون و محفوظ نگه می دارد، شاید به این دلیل است که زره و لباس محافظ جنگی را بصیرت نامیده اند، زیرا انسان را از شمشیرها و ضربه های نابهنگام و غافلانه حفظ می کند.

وی، بصیرت را علم یقینی دانست و توضیح داد: بصیرت به معنای آگاهی، شناخت عمیق و اطمینان ‌بخش و علمی یقینی به‌ منزله نوری است که به انسان، توانایی درک حقایق و نهان حوادث را می‌دهد، به‌گونه‌ای که راه حق را از باطل به وضوح تشخیص می‌دهد و از بحران ها و فتنه ‌ها به سلامت عبور می‌کند.

کارشناس سیاسی، شناخت و شناساندن حق و حقیقت را به عنوان هدف کلی بصیرت معرفی کرد تا در سایه بصیرت و روشن دلی، جامعه رو به تکامل و سعادت پیش رفته، به کمال نهایی برسد و زمینه ساز حکومت عدل الهی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha