شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

حوزه/ اگر کسی احیاء شود، می تواند آثار زیادی در کشورهای مختلف ایجاد کند که از جمله آنها شیخ زکزاکی بود که توانست باتحت تأثیر قرار گرفتن از انقلاب ایران، در منطقه نیجریه اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی ائمه جماعت مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با بیان اینکه حضور در آموزش و پرورش و اقامه نماز جماعت برای نوجوانان و جوانان، کار بسیار پر مسئولیتی است، گفت: آن قدر حضور در بین جوانان در مدارس آموزش و پرورش مهم است که رهبر انقلاب بر اهمیت و توجه به این نسل تأکید می کنند و معتقدند نباید لحظه ای از جوانان غافل شد.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مراجع و علما، بر اهمیت توجه به جوانان و بیان مبانی ارزشی و دینی برای این قشر تأکید داشتند و دارند و حتی در روایتی از معصوم(ع) درکنار اهمیت تبلیغ، بر توجه به جوانان و دعوت آنها به کارهای خیر و با ارزش توصیه شده است و این حضور و دعوت جوانان به مبانی دینی و تربیتی را، بهتر از هر کار خیری دانسته اند.

وی با بیان اینکه امروز توجه به نسل جوان از مسائل مهم است و دراین شرایط کنونی که انواع شبهات در فضای مجازی از سوی معاندین منتشر می شود،نباید لحظه ای ازآنها غافل بود، گفت: جوانان مانند زمین بکر می مانند، اگر با این قشر همراه شویم و بتوانیم با بیان رسا و شیوه های نو آنها را جذب دین کنیم، قطعا توانسته ایم کار بزرگی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: امروز برای جذب جوانان باید روش های نو و هدفمند بکار گرفت. معتقدیم دراین مورد می توان از اساتیدی مانند استاد قرائتی برای برگزاری کارگاه های آموزشی روش های جذب جوانان استفاده کرد.

معاون جامعه مدرسین  افزود: اگر بتوانیم جوانان را جذب کنیم، در حقیقت توانستیم جامعه ای را احیاء کنیم و این عمل درجای خود بسیار ارزشمند است.

وی اظهارداشت: در روایت، احیاء به معنای دعوت و جذب کسی به دین است، این احیاء درمورد جوانان هم بکار می رود. جوان امروزنیاز به احیاء دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: اگر کسی احیاء شود، می تواند آثار زیادی در مناطق و کشورهای مختلف به همراه داشته باشد که از جمله آنها شیخ زکزاکی بود که توانست باتحت تأثیر قرار گرفتن از انقلاب ایران، در منطقه نیجریه اثر گذار باشد و جوانان زیادی را به دین و مذهب شیعه دعوت کند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین افزود: در همین حوزه شخصیت های بزرگی رشد کردند و اثرگذار شدند و جامعه ای را متحول کردند که از جمله آنها امام راحل است. در بین ائمه جماعت باید افرادی باشند که بتوانند جوانان را احیاء کنند و قلب های آنها را به رشد و تکامل برسانند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای تبلیغ دین و بیان مسائل دینی برای جوانان و دعوت آنها به مسائل تربیتی است، گفت: این ظرفیت مهم به سوی حوزه های علمیه باز شده و باید از این ظرفیت مهم، نهایت استفاده را کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی بابیان اینکه انسان از آینده خبر ندارد و ممکن است این فرصتی که درحال حاضر برای روحانیتدر خصوص دعوت جوانان به مسائل تربیتی ایجادشده، دیگر ایجاد نشود، گفت: اگر روحانی دلسوز و عاشق مسائل تربیتی باشد، می تواند از همه فرصت ها به نفع درست استفاده و مراقبت کند.

معاون جامعه مدرسین  افزود: نکته مهم در اهمیت تبلیغ و اقامه نماز در بین جوانان این است که باید به جوان شخصیت داد و تشویق کرد، تا زمینه تربیت دینی را به وجود بیاوریم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha