جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین دقاق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبدالله دقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی های قم گفت: قانون اساسی بحرین توسط خود پادشاه چند سال پیش نوشته شده است و کاملا به نفع خود آنها می باشد و ما این قانون اساسی را قبول نداریم؛ ما خواستار اجرای انتخابات آزاد برای مجلس و پارلمان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله دقاق رئیس حوزه های علمیه بحرین های مقیم حوزه علمیه قم، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: طبق نظر کارشناسان هر 10 سال انقلابی در بحرین رخ می دهد که در این انقلاب برای ایجاد عدالت و سهم خواهی مردم و مبارزه با ظلم و ستم می باشد.

وی با اشاره به اینکه از سال 2011 انقلابی در بحرین شروع شد که امروز هفت سال از عمران می گذرد، گفت: انتخابات مجلس و شورای شهری که در روزهای گذشته در بحرین برگزار شد بیشتر شبیه شوخی می باشد؛ رژیم آل خلیفه اعلام کرده است که حضور مردم در این انتخابات 68درصد می باشد در حالی که با رصد نیروهای انقلابی این حضور 28درصد می باشد و با آمار آل خلیفه بسیار تفاوت دارد.

*انتخابات اخیر بحرین طبق نظر آل خلیفه بود

رئیس حوزه های علمیه بحرین های مقیم حوزه علمیه قم افزود: ما این انتخابات ظاهری را محکوم می کنیم چرا که انتخابات مجلس طبق نظر آل خلیفه برگزار شد و این مجلس تحت امر آل خلیفه می باشد تا قوانینی را تصویب کنند که موافق خود آنها می باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالله دقاق با محکوم کردن حکم اخیر دادگاه رژیم آل خلیفه علیه شیخ علی سلمان، افزود: ما از آل خلیفه می خواهیم انتخاباتی آزاد و زیر نظر سازمان های بین المللی و با حضور  رسانه های بین المللی برگزار کند تا اراده مردم بحرین به دنیا نشان داده شود.

وی افزود: رژیم آل خلیفه با این نوع احکام به دنبال فشار بر مردم بحرین می باشد؛ شیخ سلمان انتخابات سال 2014 را تحریم کرد؛ در هفته های قبل هم انتخابات 2018 را هم تحریم کرد و اگر او این کار را نمی کرد و از خواسته خود عقب نشینی می کرد آل خلیفه هم او را آزاد می کرد.

رئیس حوزه های علمیه بحرین با بیان اینکه ما تاسیس دانشگاه اخیر در بحرین را محکوم می کنیم، گفت: آل خلیفه با این اقدام در تلاش است بر فضای دینی مردم بحرین حاکمیت داشته باشد و تاثیرات دینی خود را بگذارند، ما از آل خلیفه می خواهیم اجازه بدهند مردم بحرین برای دین و مذهب خود به افراد برجسته مراجعه کنند و در این مورد خودشان تصمیم بگیرند.

*آل خلیفه تاکنون 700 نفر از مردم اصیل بحرین را سلب تابعیت کرده است

رئیس حوزه های علمیه بحرین با اشاره به دادن تابعیت به خارجی ها در بحرین، عنوان داشت: آل خلیفه بدون هیچ فاکتور علمی و منطقی در حال دادن تابعیت به خارجی ها می باشد، این مسئله امنیت مردم بحرین را به مخاطره می اندازد همچنین سلب تابعیت از مردم اصیل بحرین را هم محکوم می کنیم چرا که تاکنون آل خلیفه  700 نفر از مردم اصیل بحرین را سلب تابعیت کرده است و خارجی ها  را بر مردم اصیل بحرین مقدم می کنند؛ ما از آل خلیفه می خواهیم با ملت بحرین صلح و آشتی کند و همچنین ما از آنها می خواهیم مجلس موسسان را توسط مردم و آزاد انتخاب کند.

*قانون اساسی بحرین توسط خود پادشاه نوشته است

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالله دقاق خاطر نشان ساخت: قانون اساسی بحرین توسط خود پادشاه چند سال پیش نوشته شده است و کاملا به نفع خود آنها می باشد و ما این قانون اساسی را قبول نداریم؛ ما خواستار اجرای انتخابات آزاد برای مجلس و پارلمان هستیم.

*آل خلیفه به دنبال سیطره بر علما و اماکن مذهبی است

وی بیان داشت: ما از رژیم آل خلیفه و حکومت حاکم بر بحرین می خوایم بازسازی ۳۸مساجد تخریب شده را پیگیری کند؛ ما آزادی دین برای همه مذاهب مخصوصا مذهب شیعه را مطالبه می کنیم؛ ما فشار بر علما و مردم را محکوم می کنیم؛ آل خلیفه به دنبال سیطره بر علما، حسینیه ها و مساجد است که ما آنها را هم محکوم می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله دقاق با اشاره به وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: این آیت الله مجاهد که تاکنون 4 عمل جراحی داشته است  همه به دلیل محاصره توسط نیروی های آل خلیفه می باشد که ما مسئولیت سلامت این فرد را برعهده آل خلیفه و مخصوصا پادشاه بحرین می دانیم و باید اجازه دهند شیخ عیسی قاسم بتواند به کشور خود یعنی بحرین بازگردد چرا که او اهل این کشور است.

آل خلیفه کابینه و دولت جدید را طبق اراده مردم انتخاب کند

وی در پایان گفت: در انتخاب کابینه فقط 3 وزارت خانه تغییر کرده است که ما این مسئله را نمی پذیریم و اعلام می کنیم که کابینه جدیدی نداریم و بحران های بحرین ادامه خواهد داشت، ما از رژیم آل خلیفه می خواهیم که کابینه و دولتی را بر سرکار بیاورد که بر اساس اراده مردم بحرین باشد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha