جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت افزایش فرهنگ عمومی تحصیل در حوزه، کفت: در تحول کیفی حوزه‌های خواهران چند ملاحظه از جمله مدرسه محوری و واگذار کردن امور استان‌ها با رعایت مقتضیات به مدیریت استان در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واحدی، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت قبلی حوزه خواهران استان و آرزوی توفیق برای مدیر جدید، گفت: حوزه های علمیه خواهران نعمت بزرگی است که به نعمت وجود حضرت امام خمینی(ره) و خون شهدای والا مقام، رشد خوبی کرده و به جایگاه مناسبی رسید.

وی افزود: نقطه‌ی عطف و اوج بالندگی حوزه خواهران، از ورود اثرگذار مقام معظم رهبری به این موضوع آغاز شد و ایشان از عبارت «پدیده مبارک» برای حوزه علمیه خواهران استفاده کردند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: حوزه‌ های خواهران رشد سریعی در کشور داشتند و می‌توان از آن به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی جامعه یاد کرد. حوزه علمیه خواهران به حد مطلوبی از گسترش رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه حوزه خواهران به جایگاه مناسبی در راستای رسیدن به اهدافش رسیده، خاطرنشان کرد: خواهران ما گوی سبقت را از هم‌سطحان خود در حوزه پژوهش ربوده‌اند. در تحول کیفی حوزه‌های خواهران چند ملاحظه از جمله مدرسه محوری و واگذار کردن امور استان‌ها با رعایت مقتضیات به مدیریت استان در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مدرسه محوری باید کاری کنیم که صدر تا ذیل مدیریت حوزه خواهران برای تحقق ماموریت مدرسه یعنی تربیت فرهیختگانی که بار تشیع را برداشته و کمکی در توسعه تمدن شیعی باشند، تلاش کنند. در این راستا بعضی از کارها محقق شده و کارهای قابل توجهی انجام گرفته است.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: در سطح کشور حدود 400 مدرسه سطح دو، بیش از 40 مدرسه سطح سه و کمتر از 20 مدرسه سطح چهار دایر هستند، گمان ما این است حوزه علمیه خواهران به سطحی رسیده است که تعداد مدارس سطح سه و چهار در کشور افزایش یابد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این رابطه در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی افزایش فرهنگ عمومی تحصیل در حوزه بخصوص برای خواهران را ضروری دانست و گفت: باید توصیه‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب انجام گیرد تا سطح سه و چهار برای فرهیخته‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود، آغاز کار باشد و برای دستیابی به این مرحله، نقش آفرینی و کمک ائمه جمعه و مسئولان فرهنگی ضروری است.

برپایه این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، با حکم مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، به عنوان مدیر جدید حوزه خواهران آذربایجان‌شرقی معرفی و از زحمات و تلاش های حجت‌الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر سابق تقدیر شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، پیش از این معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha