شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج در دیدار با جمعی از دانشجویان گفت: تاریخ دانشجو و دانشگاه نشان می دهد که استکبار و استعمارستیزی یکی از صفات بارز این اقشار بزرگ فرهیخته و با سواد جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی به مناسبت روز دانشجو، صبح امروز با جمعی از دانشجویان شهر سنندج دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه سنندج در این دیدار بیان کرد: دانشجویان جزو سرمایه معنوی و علمی نظام هستند، بنابراین دولت و مسئولین باید زمینه ها و بسترهای ارتقا علمی شما را فراهم بیاورند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه دانشجویان گنجیه های علمی نظام و مملکت هستند، گفت: تاریخ دانشجو و دانشگاه نشان می دهد که استکبار و استعمارستیزی یکی از صفات بارز این اقشار بزرگ فرهیخته و با سواد جامعه است.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود به نقش دانشجویان در توسعه کشور اشاره و اظهار داشت: بسیاری از نخبگان علمی جهان همین دانشجویان و فرزندان ایران هستند، امروز بسیاری از کشورهای جهان از نبوغ جوانان ایرانی استفاده می کنند، اما با این وجود باید این استعدادها به مملکت خود خدمت کنند نه به بیگانگان.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه برخی جریانات به دنبال به حاشیه بردن دانشجو است، گفت: دانشجو باید بسیار هوشیار باشد و به خوبی اوضاع مملکت یعنی دوست و دشمن را بشناسند، و اگر غیر این باشد خطر انحراف وجود دارد.

ماموستا خدایی ادامه داد: یکی از افتخارات کردستان این استان که نخبگان بسیاری در دانشگاه های کشور دارد و هر ساله شاهدیم که بخشی از رتبه های تک رقمی دانشگاه به فرزندان این استان می رسد که این افتخاری بزرگ برای همه ماست.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دانشجویان اکنون باید وارد میدان جهاد شوند، گفت: امروز نخبگان دانشجو باید با ورود به عرصه فرهنگی و اقتصادی، پشتیبان نظام و مملکت باشند، زیرا پتانسیل مراکز عالی در کشور بسیار بالاست و نباید اجازه دهیم که این استعدادها و فرصت ها هدر برود.

امام جمعه سنندج به برخی از آفت های موجود در حوزه دانشگاه و دانشجو اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اذعان کرد دشمنان با تطمیع و وعده های پوشالی بسیاری از نخبگان کشور را به سمت خود سوق می دهد که مسئولان باید راهکاری برای این موضوع پیدا کنند، امروز اگر بتوانیم نخبگان ایرانی خارج از کشور را دوباره به ایران بازگردانیم از نظر علمی بی شک یکه تاز دنیا خواهیم شد.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود گفت: شما دانشجویان در دوران تحصیل مواظب باشید که کتاب و درس شما را از یاد و نام خداوند متعال دور نسازد و همواره در دوران تحصیل خود در دانشگاه با قرآن مانوس باشید؛ زیرا قرآن به همه ما آرامش و طیب خاطر می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha