پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: امیدواریم مذاکره سوئد منجر به توقف فوری این جنگ ویرانگر شود که ملت یمن را نابود و آنان را گرفتار بیماری، گرسنگی و کشتار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: امیدواریم که مذاکره سوئد منجر به توقف فوری این جنگ ویرانگر شود که ملت یمن را نابود و آنان را گرفتار بیماری، گرسنگی و کشتار کرد.

 

سید فضل الله: مذاکرات سوئد باید به توقف جنگ یمن منتهی شود

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه لبنان در اوضاع کنونی اسرائیل به بهانه کشف تونلی در مرز لبنان و فلسطین، اقدام به تجاوز به لبنان کرده و جنجال رسانه ای و سیاسی شدیدی بوجود آورده است.

وی افزود: ما از لبنانی ها می خواهیم که آگاهی خود را افزایش داده و در برابر تهدید دشمن تسلیم نشوند؛ چرا که دشمن به دنبال ایجاد شکاف در میان لبنانی ها است.

سید فضل الله در بخش دیگر به مذاکراتی که در سوئد پیرامون مسئله یمن در جریان است اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این مذاکره منجر به توقف فوری این جنگ ویرانگر شود که ملت یمن را نابود و آنان را گرفتار بیماری، گرسنگی و کشتار کرد.

وی افزود: وقت آن رسیده است که سریال کشتار و مرگ متوقف شود و همگی به این نتیجه برسند که این جنگ هیچ دستاوردی برای آنان نداشته و نخواهد داشت و هیچ راهی جز گفتگو وجود ندارد.

 

شیخ خطیب: باید در مقابل تهدیدات دشمن همبستگی داشت

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: هدف دشمن اسرائیلی از تجاوز به حاکمیت لبنان و تهدید این کشور، بازگرداندن روحیه نیرو های رژیم اشغالگر است که در تجاوز خود علیه غزه شکست خورد.

وی افزود: ما ضمن اینکه خواهان محکومیت اسرائیل و کنترل تجاوز های آن هستیم، از لبنانی ها می خواهیم که در برایر تهدید های دشمن اسرائیلی همبستگی داشته باشند و برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید تلاش کنند.

 

شیخ یاسین: مقاومت از لبنان حمایت می کند

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه جمعه گفت: اینکه برخی در داخل لبنان با رژیم صهیونیستی هم­صدا شده و می گویند که تونل هایی در مرز های فلسطین اشغالی وجود دارد، تنها بر پیچیدگی وضعیت داخلی کشور می افزایند و به نخست وزیر رژیم اشغالگر خدمت می کنند.

وی افزود: مقاومت در لبنان با تونل ها و غیر آن از لبنان حمایت می کند و یک بازدارنده اساسی در مقابل دشمن اسرائیلی به شمار می رود.

شیخ یاسین از موضع گیری کشور هایی که اقدام آمریکا را در تروریست خواندن جنبش حماس ناکام گذاشتند، قدردانی کرد و شکست پروژه آمریکایی صهیونیستی را پاسخی به آن دسته از حکام عرب دانست که با رژیم غاصب اسرائیل رابطه دارند.

 

شیخ حمود: اگر عقل اسیر هوا و هوس و امثال آن باشد، دیگر کار نمی کند

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه جمعه به اقدام آمریکا در تروریست خواندن جنبش حماس اشاره کرد و گفت: برخی کشور های عربی به نفع این تصمیم رأی دادند و حتی خودشان پیشنهاد دادند، امّا کشور های غیر عربی و غیر اسلامی این اقدام را با شکست مواجه کردند.

وی با بیان اینکه اگر عقل زمانی که اسیر هوا و هوس و امثال آن باشد، دیگر کار نمی کند، افزود: امیدوار بودیم که عقل عربی و اسلامی آزاد بوده و وابسته به تصمیم های بین المللی نباشد.

شیخ حمود تصریح کرد: این مایه تأسف است که کشور های غربی برای توقف جنگ یمن درخواست می دهند، امّا عقل عربی و اسلامی نتوانسته این مسئله را دریابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha