جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مؤسسه البصیرة عراق

حوزه/ مسئول مؤسسه البصيره عراق در ديدار با رايزن فرهنگي ايران در بغداد از برگزاري دوره آموزشي آشنایی با ولایت فقیه و اندیشه‌ها و افکار مقام معظم رهبری، در اين كشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای مؤسسه فرهنگی البصیره عراق با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذري، رایزن فرهنگی ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار مسئول مؤسسه فرهنگی البصیره گفت: اين مؤسسه به دنبال برگزاري دوره‌هاي آموزشي و علمي است كه در این مسیر نیاز به استفاده از تجربيات و حمایت‌های فرهنگی و آموزشی از طرف نهادهای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: یکی از دوره‌های پراهمیت برای مؤسسه البصیره، آشنایی با ولایت فقیه و اندیشه‌ها و افکار مقام معظم رهبری است؛ چراکه رهبری نقش اساسی را در هدایت مردم داشته است.

وی گفت: در طول سال، چهل دوره آموزش عقائدی را مد نظر داریم که در آن دروس مختلفی برای آشنایی با مسائل اعتقادی و همچنین ولایت فقیه تدریس خواهد شد.

مسئول مؤسسه فرهنگی البصیره ادامه داد: امیدواریم این فعالیت‌ها در استان‌های بصره، نیسان و ناصریه عراق گسترش یابد تا علاقمندان به این دوره‌ها در آن مشارکت کنند.

وی افزود: یکی از مباحث مهم، بحث رسانه و تأثیر جنگ نرم در جامعه عراق است که ما نیازمند راهنمایی‌های جمهوري اسلامي ایران هستیم تا در برابر تلاش‌های دشمن برای براندازی مقاومت لازم را به کار بندیم.

در ادامه این دیدار اباذری، رایزن فرهنگی كشورمان در عراق گفت: آمادگی هر نوع همکاری مشترک با مؤسسه البصيره را داریم؛ اما باید برآورد یک‌ساله مؤسسه و نوع برنامه‌ها مشخص باشد تا در یک زمان‌بندی معین اجرایی شود.

وي تأكيد كرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه كمك‌هاي معنوی و مشورت‌های راهبردی برای توانمندسازی مجموعه‌های فرهنگی عراق را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha