پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان گفت: به منظور توسعه و هدفمندی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و پرهیز از موازی کاری و همچنین ارتقاء سطح همکاری های فرهنگی- اجتماعی و هنری و بهره گیری بهینه از امکانات موجود تفاهم نامه ای میان اوقاف و دبیرخانه کانون های مساجد همدان تنظیم و اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام سیدعلی حسینی، عصر امروز در نشستی با مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد  استان همدان اظهار کرد: به منظور توسعه و هدفمندی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و پرهیز از موازی کاری و همچنین ارتقاء سطح همکاری های فرهنگی- اجتماعی و هنری و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک، تفاهم نامه ای میان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان و دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان تنظیم و با تشریک مساعی طرفین، اجرا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه همدان ابراز کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری از آنجا که هم افزایی سازمان و تشریک مساعی در اجرای برنامه ها یکی از ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است، لذا این رویداد فرصت مناسبی برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرستان محسوب می شود.

وی افزود: با همکاری و تعامل این دو نهاد علاوه بر اینکه صرفه جویی در وقت و امکانات فراهم  می شود می توان بر روی بخش گسترده تری از شهرستان نیز تأثیر گذاشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به محورهای همکاری دو جانبه، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل فعالیت های هنری و لزوم بهره گیری از زبان هنر در جهت انتقال مفاهیم و پیام های مختلف فرهنگی؛ دبیرخانه کانون های مساجد تدابیری جهت فرهنگ سازی بیشتر در خصوص وقف و موارد وقفی به عنوان صدقه جاریه و باقیات الصالحات اندیشیده و به طور خاص اجرای نمایش را با موضوع مذکور در دستور کار خود قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت حمایت مالی و امکاناتی از فعالیت های فرهنگی هنری، اداره اوقاف مبنای کار خود را سمت دهی و هدایت نیات واقفین و خیرین در جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی اجتماعی بخصوص راه اندازی جنبش مردمی خیرین کتاب در جهت اعتلای فرهنگ کتابخوانی و وقف کتاب، قرار می دهد.

حجت الاسلام حسینی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب های خوب، اظهار کرد: برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی به مناسبت های مختلف از برنامه های مشترک هر دو نهاد خواهد بود.

وی در پایان گفت: اداره اوقاف آمادگی همکاری  برای ثبت نام اعضا کانون ها در مرکز حفظ مجازی جهت حفظ قرآن کریم را اعلام می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha