پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا شیرزاد ایزدی

حوزه/ ماموستا شیرزادی گفت: با این وجود به جز چند سال ابتدایی انقلاب اسلامی که بسیاری از گروه های تروریستی و معاند در کردستان فعال بودند، اکنون وضعیت وحدت در استان کاملا حل شده است و از این حیث هیچ مشکلی نداریم.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: بحث توطئه تفرقه و دودستگی مسئله تازه ای در جهان اسلام نیست، این مسئله به قرن ها پیش برمی گردد.

کارشناس علوم دینی اهل سنت تاکید کرد: این سیاست که توسط دول غربی در جوامع اسلامی همیشه جاری و ساری بوده است، اکنون زیان های خود در برخی جوامع اسلامی را نمودار ساخته است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل فرقه ها و گروه های افراطی نتیجه همین سیاست های دول غربی است، گفت: متاسفانه خلاء رهبر فکری و دینی مستقل، زمینه های نفوذ دشمنان در کشورهای اسلامی را بسیار آسان کرده، به طوری که با نگاهی به وضعیت ساختار حکومت های اسلامی شاهد وجود طبقه ای در هرم قدرت هستیم که به گونه ای با نظام های استعماری و امپریالیسم در ارتباطند.

ماموستا ایزدی در ادامه با تاکید بر اینکه این روند در ایران با مبارزات امام خمینی(ره) متوقف شد، افزود: امام راحل با استفاده از پتانسیل های مذهبی و نیز زیرساخت های موجود دینی در جامعه باعث شد رشته های به هم پیوسته پروژه نفوذ در کشور از هم گسسته شود.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه بازهم نباید از توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان غافل شویم، گفت: با وجود اینکه شاهد کشوری کاملا اسلامی و مستقل و بی نیاز از کشورهای غربی هستیم، بازهم به عینه شاهد فعالیت های دشمنان وحدت در برخی از مناطق کشور همانند استان های کردستان، خوزستان، و... هستیم.

وی تصریح کرد: در این استان ها با توجه به بافت مذهبی و وجود مذاهب مختلف، دشمنان برنامه ریزی خاصی در این مناطق دارند، لذا باید مردم این استان ها به خوبی با توطئه های دشمنان آشنا باشند و همواره هوشیاری خود را حفظ نمایند.

ماموستا ایزدی در ادامه تاکید کرد: با این وجود به جز چند سال ابتدایی انقلاب اسلامی که بسیاری از گروه های تروریستی و معاند در کردستان فعال بودند، اکنون وضعیت وحدت در استان کاملا حل شده و از این حیث هیچ مشکلی نداریم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: علت این همبستگی و اتحاد را باید در فرهنگ بالا و درک عمیق مردم این خطه از دین دانست، البته نقش انقلاب اسلامی در استحکام این وحدت را نباید نادیده بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha