پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید دستغیب

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس به سی و هفتمین سالگرد ارتحال شهید محراب آیت الله دستغیب و یارانش اشاره کرد و گفت: شهادت این عالم بزرگوار در تضمین و تقویت نظام بسیار موثر بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق طی سخنانی در مسجد النبی(ص) شیراز، به آرامش در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از عوامل آرامش در قرآن کریم که خداوند به پیامبر خود نیز توصیه کرده، رعایت توکل در زندگی است.

وی با بیان اینکه یاد خدا به انسان ها آرامش  می دهد، افزود: اگر انسان ها به خداوند متوکل شوند آرامش و آسودگی خیال در زندگی آنان حاکم خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس حرص در مال اندوزی را صفت ناپسندی دانست و تصریح کرد: برخی ها با نوسانات ارز و سکه شب بخواب نمی روند چرا که از خداوند غافل شده اند.

وی با اشاره به اینکه در انجام فریضه های الهی باید به خداوند توکل کنیم، خاطرنشان کرد: در انجام فریضه های الهی و واجبات باید همانند پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت ابراهیم(ع) رفتار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق، گلستان شدن آتش بر حضرت ابراهیم(ع) را نتیجه توکل بر خداوند دانست و عنوان کرد: انسان ها باید توجه کنند که اگر مشکلی برای آنان از جمله بیماری و مشکل اقتصادی و غیره برایشان به وجود آمد توکل به خداوند را فراموش نکنند چراکه یاد خداوند موجب آرامش و آسایش است.

وی بیان کرد: ضعف توکل برای انسان های دنیا طلب است، بنابراین باید مواظب باشیم تا اگر در تنگنا قرار گرفتیم توکل برا خداوند را فراموش نکنیم، اگر به خداوند وصل شدیم قدرتمند خواهیم شد به این معنا که روح انسان دچار ضعف نخواهد شد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز ابراز کرد: باور غلبه به همه مشکلات، توکل به خداوند است، توکل به خداوند ضرری را نمی رساند اما شاید مقدر شود که انسان در آزمون دچار سختی هایی شود.

وی به آثار توکل اشاره و تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما وسیله هستیم و همه چیز دست خداوند است، همچنین توکل به این معنا نیست که درب خانه را باز بگذاریم و زندگی را رها کنیم بلکه توکل به معنای این است که مسبب امور، خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق به سالگرد ارتحال شهید محراب آیت الله دستغیب و یارانش اشاره و عنوان کرد: شهادت این بزرگوار در تضمین و تقویت نظام بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: آیت الله دستغیب انسانی وارسته و متصل به اوصاف حمیده و از ویژگی های آیت الله دستغیب نیز مردمی بودن و در متن جامعه بودن بود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس مردمی بودن و یک بخش از محبوبیت آیت الله دستغیب را در متن جامعه حضور داشتن ایشان دانست و تاکید کرد:
همانطور که رسول‌الله(ص) در بین مردم شاهد، حاضر و ناظر بود، شهید آیت الله دستغیب  نیز در بین مردم بود و جدای از آن‌ها نبود.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله دستغیب اسوه اخلاق بود، افزود: این عالم بزرگ نفس را تربیت کرده بود،  هم مهذب نفس و هم مهذب نفوس بود.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق، مسجد جامع عتیق شیراز را یکی از پایگاه‌های جدی انقلاب در استان دانست و بیان کرد: سخنرانی‌های کوبنده و ارشادکننده این عالم فرزانه در این مسجد، یکی از محورهای اصلی انقلاب بود و مردم خاطرات بیانات این عالم ربانی و ارشادات ایشان را فراموش نمی‌کنند که شب‌ها بعد از سخنرانی ایشان، تظاهرات آغاز می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha