جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین از مقام علمی و پژوهشی حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به همراه جمعی از مسئولین پژوهش مدارس علمیه استان، با حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی، استاد و پژوهشگر پیشکسوت استان دیدار کرد.

 در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی به شخصیت ارزشمند مدیر سابق حوزه علمیه قزوین پرداخت و گفت: حجت الاسلام ابراهیمی هیچ وقت کار تحقیق و پژوهش را ترک نکرد و خوشبختانه آثار و تالیفات خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

 مدیرحوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ایشان در سال 1386 تدریس نهج البلاغه را برای جوانان، نوجوانان، بانوان و طلاب علوم دینی شروع کرد و در مقاطع مختلف به تدریس اشتغال داشته و دارد. همچنین در کنار تدریس، مجموعه بزرگی به نام احادیث  از پیامبر بزرگ اسلام که از طریق مورخان و علمای شیعه نقل شده را به شکل موضوعی جمع آوری کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروز حوزه علمیه قزوین به خود افتخار می کند که چنین علما و شخصیت های برجسته ای در این شهر حضور داشته و طلاب، اساتید و روحانیون باید ازحضور ایشان به بهترین نحو استفاده کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه ضمن تبریک هفته پژوهش بیان کرد: مسئله پژوهش امروز در حوزه های علمیه باید به صورت جدی و مهم ارزیابی شود، چرا که اگر بتوانیم این مسئله را در بین طلاب و اساتید تبیین نماییم، می توانیم اظهار کنیم که در این زمینه موفق شده ایم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: یکی از مهمترین مقدمات و مراحل پژوهش موضوع بحث و مباحثه است که باید به صورت جدی تری پیگیری شود، زیر موجب تعمیق پژوهش است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حرکت پژوهشی باید از خود اساتید مدارس علمیه قزوین شروع شود و به طلاب برسد، چرا که اگر یک استاد بتواند در این زمینه قدم بردارد می تواند طلاب را در این موضوع مهم به تحرک وا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha