پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنفرانس بین المللی «حمایت از فلسطین» در پاکستان

حوزه/ احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان ضمن قدردانی از میانجیگری دولت پاکستان در مسئله یمن؛ تاکید کردند کشورهای اسلامی باید روابط خو را با رژیم صهیونیستی قطع کنند .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، کنفرانس بین المللی «حمایت از فلسطین» روز پنج شنبه از طرف شورای همبستگی ملی پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

سناتور راجه ظفرالحق دبیرکل حزب مسلم لیگ، دکتر ابوالخیر محمد زبیر رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان، لیاقت بلوچ دبیر شورای همبستگی ملی پاکستان، محمد سرخانی معاون سفیر ایران در پاکستان، هشام حسن نماینده سفارت سوریه در پاکستان، حسین امراه کرد نماینده سفارت ترکیه در پاکستان، حسنی محمد مصطفی ابوغوش نماینده سفیر فلسطین در پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان، حجت الاسلام  و المسلمین محمد نقوی نماینده وفاق المدارس شیعه پاکستان و دیگر رهبران سیاسی و مذهبی این کشور حضور داشتند.

در پایان این کنفرانس بیانه ای مشترک بدین شرح صادر شد:

ما حاضران این کنفرانس از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم و حق حاکمیت مردم فلسطین در خاک خودشان را تائید کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را که از سالها پیش در فلسطین ادامه دارد به شدت محکوم می‌کنیم و از سازمان های حقوق بشر می‌خواهیم در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین موضع گیری جدی داشته باشد و برای جلوگیری از این جنایات و نقض گسترده حقوق بشر در فلسطین چاره اندیشی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دنیا می‌دانند که رژیم صهیونیستی غیر قانونی و غاصب سرزمین دیگران است و وجود این جنایتکار در منطقه برای مسلمانان مانند خنجری در قلب است و جهان اسلام بارها در مورد این رژیم جعلی موضع خود را بیان کرده است.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان در این بیانیه گفتند: محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان بارها در مورد رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که مسلمانان شبه قاره هند هیچ وقت این دولت جعلی را قبول نخواهند کرد  و حاضران این کنفرانس نیز اعلام می‌کنند که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از طرف پاکستان را تحمل نخواهند کرد و طبق اعلام بنیانگذار پاکستان حمایت از فلسطین را ادامه خواهند داد.

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت پاکستان در سیاست خارجی خود بر اساس دستورات بنیانگذار این کشور حق ندارد حاکمیت اسرائیل بر قدس را به رسمیت بشناسد و باید در سطح بین الملل هم موضع قاطع خود نسبت به رژیم صهیونیستی را به روشنی اعلام کند.

حاضران این کنفرانس اعلام میانجیگری دولت پاکستان در مسئله یمن را تحسین کرده و تاکید کردند: کشورهای اسلامی که اسرائیل را رسمیت می‌شناسند، باید روابط خو را با این رژیم صهیونیستی قطع کرده و همه برای حمایت از فلسطین یک صدا شوند.

حاضران این کنفرانس همچنین سخنرانی عضو مجلس ملی پاکستان در مورد حمایت از اسرائیل را نگران کننده دانسته و خواستار پیگیری این قضیه شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما قدس را «پایتخت تاریخی کشور فلسطین» می دانیم و هر اقدامی را که علیه فلسطین باشد محکوم می‌کنیم و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را نیز به شدت محکوم کرده و این اقدام احمقانه آمریکا را ضد قوانین بین الملل و نقض حقوق بشر می‌دانیم و  از بازگشت مردم فلسطین به خانه هایشان حمایت کرده و جنایات اسرائیل به مردم فلسطین را به شدت محکوم می‌کنیم .

 در پایان شرکت کنندگان این کنفرانس خواستار اتحاد کشورهای اسلامی شدند.

کنفرانس بین المللی «حمایت از فلسطین» در پاکستان

کنفرانس بین المللی «حمایت از فلسطین» در پاکستان

کنفرانس بین المللی «حمایت از فلسطین» در پاکستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha