پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ششمین کنفرانس بین المللی صلح و امنیت

حوزه/ ششمین کنفرانس بین المللی صلح و امنیت پایدار در قاره آفریقا با تاکید بر مسئله تامین امنیت اقلیت شیعیان نیجریه، در شهر نایروبی پایتخت کشور آفریقایی کنیا شروع به کار کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از faapa.info ، ششمین کنفرانس صلح و امنیت پایدار در قاره آفریقا، با مشارکت شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا (CPS)، موسسه آموزش و تحقیقات صلح و امنیت سازمان ملل (UNITAR) و حضور وزرا و مقامات امنیتی کشور های عضو اتحادیه آفریقا، با موضوعیت کمک مالی و حمایت سیاسی از کشورهای عضو به منظور برقراری صلح و امنیت پایدار در این قاره، در شهر نایروبی پایتخت سیاسی جمهوری کنیا برگزار شد.

لازم به ذکر است، این کنفرانس فعالیت خود را از سال 2012 به منظور هم‌فکری و هم‌افزایی کشور های عضو اتحادیه اروپا در مسئله تامین امنیت و صلح در این قاره آغاز کرد.

محمد عبدالخالق سفیر کشور مصر در نایروبی در مراسم افتتاحیه این سمینار بین المللی گفت: همکاری کشور های آفریقایی اعم از عرب زبانان، فرانسه زبانان و انگلیسی زبانان و حتی سایر بلاد که با زبان های دیگری تکلم می کنند، برای هماهنگ سازی تلاش ها و اقدامات انجام گرفته در مسئله تامین صلح و امنیت قاره سیاه و پر کردن شکاف ها و ضعف های موجود، از ضروریات است.

لازم به ذکر است سفیر مصر در کنیا همچنین خواستار ادغام تمام مکانیسم ها در مسئله برقراری صلح و امنیت و تخصیص بودجه ویژه توسط تک تک اعضای اتحادیه آفریقا جهت تامین صلح و ثبات پایدار در منطقه شد.

خانم هانا تته، نماینده ویژه اتحادیه آفریقا در سازمان ملل و رئیس دفتر این اتحادیه در این مراسم ضمن تاکید بر تامین امنیت اقلیت شیعیان در برخی از شهر های کشور نیجریه همچون زاریا و مسلمانان شمال کامرون، گفت: باید با حفظ همبستگی و صلح بین کشورهای آفریقایی صدای امنیت را به گوش تمامی کشور ها برسانیم تا برداشت های غلطی که از عدم وجود امنیت در این قاره وجود دارد، از بین برود.

مونیکا جوما، نماینده ویژه وزیر امور خارجه کنیا جهت شرکت در این کنفرانس گفت: کشورش حاضر است در قالب چارچوب های قانونی و اخلاقی در زمینه ایجاد ثبات و امنیت در قاره آفریقا و جلوگیری از تنش و درگیری ها، با سایر کشورهای این اتحادیه همکاری سازنده داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha