جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه مذاکره سوئد اشاره کردند و گفتند: امیدواریم تصمیماتی که در مذاکرات اخیر سوئد میان طرف های یمنی گرفته شد، منجر به راه حلی برای توقف این جنگ فاجعه بار شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه مذاکره سوئد اشاره کردند و گفتند: امیدواریم تصمیماتی که در مذاکرات اخیر سوئد میان طرف های یمنی گرفته شد، منجر به راه حلی برای توقف این جنگ فاجعه بار شود.

 

سید فضل الله: امیدواریم مذاکرات سوئد به توقف جنگ یمن منتهی شود

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: دشمن صهیونیستی به کار حفاری که در نوار مرزی لبنان و فلسطین و به بهانه وجود تونل های حزب الله آغاز کرده، ادامه می دهد که این مسئله لبنان و لبنانی ها را مورد تهدید قرار می دهد.

وی افزود: اسرائیل از طریق فشار علیه لبنان از یک سو و سازمان ملل متحد از سوی دیگر می خواهد آنچه را از طریق جنگ مستقیم نتوانست محقق سازد، با تهدید و هشدار به آن برسد.

سید فضل الله به عملیات های قهرمانانه مردم فلسطین که منجر به هلاکت دو تن از نیرو های دشمن شد، اشاره کرد و آن را پاسخی طبیعی به سیاسیت رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین دانست و گفت: این عملیات نشانگر وحدت نیرو های مقاومت در کرانه باختری و غزه است.

وی به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت: امیدواریم تصمیماتی که در مذاکرات اخیر سوئد میان طرف های یمنی گرفته شد، منجر به راه حلی برای توقف این جنگ فاجعه بار شود.

 

شیخ دعموش: صبر و پایداری ملت یمن، متجاوزان را به مذاکره واداشت

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین، شوخی بردار نیست و هیچ کس نباید آن را به بازی بگیرد یا در حق آن کوتاهی کند.

وی افزود: تا زمانی که مقاومت وجود دارد، این ملت زنده است و معامله قرن و صد ها معامله دیگر نمی تواند به ملت فلسطین فشار بیاورد.

 شیخ دعموش از عملیات مقاومت فلسطین در قدس و رام الله قدر دانی کرد و گفت: این عملیات نشان داد که ملت فلسطین، ملتی زنده هستند که علی رغم جنایت های رژیم اشغالگر از بین نمی روند.

عضو ارشد حزب الله در خصوص یمن گفت: صبر، ثبات و پایداری ملت یمن در مقابله با متجاوزان سعودی آمریکایی و رشادت های ارتش و کمیته های مردمی در میدان جنگ، ائتلاف سعودی را به مذاکره و عقب نشینی از شروط خود واداشت.

وی افزود: ملت ها و کشور های جهان، مؤسسات بین المللی و حقوق بشری باید به عربستان سعودی و آمریکا فشار بیاورند تا این این جنگ متوقف شود.

 

شیخ یاسین: مقاومت بر دشمن پیروز شد و توطئه های استکبار را شکست داد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: مقاومت اسلامی لبنان بر دشمن صهیونیستی پیروز شد و توطئه های قدرت های استکباری را در سوریه، عراق، یمن و غیر آن شکست داد؛ چرا که مقاومت کلمه شکست را از قاموس خود حذف کرد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام همیشه به مدارا، بخشش، محبت و نیکی دعوت کرده، گفت: اسلام قوانینی را برای حفظ صلح اجتماعی ترسیم کرد؛ چرا که اسلام دین صلح است، امّا گروهک هایی که مرتکب کشتار و تروریسم می شوند، ساخته و پرداخته دشمنان اسلام برای فروپاشی و تضعیف اسلام و ارائه چهره ای مخدوش از این دین است.

 

شیخ حمود: متأسفانه برخی حکام و دولت ها با رژیم اسرائیل عادی سازی روابط دارند

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: حوداث این روز های فلسیطین و کرانه باختری به ویژه مقابله با سربازان رژیم اشغالگر، نا­­به­سامانی سیاسی که رژیم اسرائیل از آن رنج می برد و تظاهراتی که در اسرائیل برای مطالبه امنیت در حال برگزاری است، راه جدیدی را در جهت هدف آینده امت ترسیم می کند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی دولت ها، حکام و پادشاهان در مقابل این پیروزی ها و رشادت ها اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha