شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام آذرشب معاون تهذیب حوزه بوشهر

استاد حوزه علمیه بوشهر گفت: صرف برگزاری یک نشست در طول سال با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه نمی تواند به تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه ها کمک کند، بلکه این کار بایستی در طول سال به طور مستمر و در قالب برنامه های مختلف و متنوع انجام شود.

حجت الاسام علی آذرشب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، با اشاره به پیش رو بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ارتباط حقیقی طلاب با دانشجویان است تا نسبت به زمینه های مشترک همفکری و تعامل صورت گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه باید فاصله بین حوزه و دانشگاه با یکدیگر کمتر شود افزود: صرف برگزاری یک نشست در طول سال با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه نمی تواند به تقویت ارتباط حوزه علمیه و دانشگاه ها کمک کند بلکه این کار بایستی در طول سال به طور مستمر و در قالب برنامه های مختلف و متنوع انجام شود.

استاد حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه درس های معارفی در دانشگاه ها ظرفیت خوبی برای تعال بیشتر حوزه و دانشگاه است اظهار داشت: دانشگاه ها می توانند به جهت تعلیم و تدریس این دروس از ظرفیت حوزه علمیه و اساتید آن استفاده کنند.

حجت الاسلام آذرشب بیان داشت: طلاب و دانشجویان نخبه می توانند می توانند با تشکیل تیم های پژوهشی زمینه همکاری های مشترک را شکل دهند که حاصل آن نتیجه بخش بودن توسعه دینی در جامعه است؛ این کار به معنای هم افزایی دینی است تا حوزه و دانشگاه از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: هرچه ما دور از هم باشیم قدرتمان نیز کمتر می شود و دشمن ما نیز همین هدف را دنبال می کنند تا این فاصله به وجود آید.

وی همچنین از برگزاری جلسات درس اخلاق در مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: هر هفته جلسات درس اخلاق در مدارس علمیه استان برگزار می شود و معمولا سعی می شود از ظرفیت های استان و اساتید داخلی برای این جلسات استفاده می کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha