جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح دو روزه «مسجدگردی» در پونای هندوستان برگزار شد.

حوزه/ مرکز اطلاعات اسلامی پونای هندوستان، تور گردشگری دو روزه ای به منظور بازدید از مسجد صحن اعظم راه اندازی کرده و از غیرمسلمانان برای شرکت در تور و بازدید از بخش های مختلف مسجد ثبت نام می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از indianexpress، اعضای مرکز اطلاعات اسلامی  در شهر پونا در هندوستان، به منظور آشناسازی جامعه با دین اسلام و سنت های اسلامی، یک تور دو روزه «مسجدگردی» به منظور بازدید از مسجد صحن اعظم راه اندازی کرده اند. این تور دو روزه از شنبه تا یکشنبه برگزار می شود.

در این پروژه غیرمسلمانان هندوستان و نواحی اطراف می توانند در تور بازدید از مسجد شرکت کرده، بخش های مختلف مسجد را از نزدیک ببیند و با آداب و رسوم زندگی اسلامی، نماز خواندن و طرز عبادت مسلمانان بهتر آشنا شوند.

مشتاق بهایی که به عنوان راهنمای تور ایفای نقش می کند گفت: هرچند باورهای متفاوتی داریم، اما همه ما بندگان خداوند هستیم. ما می خواهیم که مردم بیشتر و بیشتر به اینجا بیایند و بدانند که اسلام دقیقا چیست. به همین علت است که ما این بازدید را ترتیب داده ایم.

وی ابتدا بازدیدکنندگان را به وضوخانه برده و مردم پیش از ورود به مسجد شاهد وضو گرفتن مسلمانان بودند. آن ها سپس به سالن نمازخانه هدایت شدند.

شیخ خرم دین امام جماعت مسجد در این باره گفت: هر مسلمان هنگام نماز خواندن رو به مکه می ایستد. سنگ سیاه در مکه نه سودی می رساند و نه ضرر، اما همه ما به عنوان نمادی از وحدت و همبستگی به سمت مکه می ایستیم.

وی در ادامه آداب و رسوم نماز خواندن مسلمانان را برای بازدیدکنندگان توضیح داد. در ادامه سخنرانی شیخ نیز با برگزاری جلسه «پرسش و پاسخ»، به سئوالات بازدیدکنندگان درباره اسلام و مسلمانان پاسخ گفته شد. اکثر سئوالات درباره «سنت» و «برقع» بودند.

نظر هندوهایی که از مسجد بازدید کردند

ویکاس گاوالی یکی از اهالی هندوی شهر پونا می باشد که در برنامه مسجدگردی «از مسجد ما بازدید کنید» شرکت کرده است. گاوالی در این باره می گوید: من همیشه کنجکاوی درباره اسلام داشتم و اینکه پشت درهای بسته یک مسجد چه اتفاقی می افتد.

گایاتری ویدیا یکی دیگر از بازدیدکنندگان هندو گفت: ما به کلیساها یا عبادتگاه مختلف سیک ها رفته بودیم. اما بازدید از مسجد چیز دیگری بود و تجربه بسیار متفاوتی محسوب می شد. این نخستین باری است که من وارد یک مسجد می شوم. پیش از این هیچ گاه از ما نخواسته بودند و ما هم نیامده بودیم. شاید چون می ترسیدیم.

وی افزود: اما از امروز به بعد بسیاری از سوءبرداشت هایم در باره اسلام پاک شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha