جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه پژوهشی اساتید مدرسه امام مهدی کرمان

حوزه/ در سومین روز از هفته پژوهش، نشست بازخوانی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اساتید مدرسه سطح عالی امام مهدی (عج) کرمان برگزار شد و در طی آن بر وظیفه حوزه در بررسی و بازخوانی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان در سومین روز از هفته پژوهش، نشست بازخوانی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اساتید مدرسه سطح عالی امام مهدی (عج) کرمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان ضمن تبریک هفته پژوهش به همه اساتید، مدیران و معاونین، به تشریح برنامههای هفته پژوهش با شعار پژوهش و علوم انسانی اسلامی پرداخت.

وی، نشستهای ترویجی پیرامون ضرورت گفتمان سازی و همچنین فقه معاصر،  اختصاص یک ساعت در مدارس تحت عنوان ساعت پژوهش پیرامون ضرورت، چیستی و چرایی پژوهش برای طلاب، معرفی سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و بازخوانی آن برای اساتید و طلاب مدارس، برگزاری نشست بصیریتی پیرامون پژوهشهای انقلاب اسلامی و تجلیل از پژوهشگران و نخبگان برتر پژوهشی جشنواره علامه حلی و سایر جشنوارهها را از برنامههای مهم و لازم به اجرا در هفته پژوهش دانست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی، استاد درس خارج حوزه علمیه استان کرمان ضمن تاکید بر ضرورت شکل گیری این مباحث در مدارس و کاربردی کردن آنها در تمام سال، به اهمیت بحث سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بررسی معایب و نواقص آن پرداخت.

همچنین حجت الاسلام امان الله علی مرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، رفع نواقص سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از مطالبات نظام و انقلاب دانست و بررسی محتوایی آن و مطالعه بند بند آن را از وظایف اصلی حوزه برشمرد.

در پایان حجت الاسلام رضا افاضاتی، مدیر مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) کرمان نیز ضمن تاکید بر اهمیت برنامههای هفته پژوهش اعلام داشتند فردا ساعت نه الی ده، برنامه ساعت پژوهشی برای طلاب این مدرسه برگزار میشود و خلاصهای از مباحث ذکر شده در این جلسه به طلاب ارائه میشود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha