جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ حجت‌الاسلام صادقی واعظ با بیان این که انسان پس از زیارت حضرات معصومین به وادی توحید می‌رسد و طعم ایمان و بندگی را به‌درستی می‌چشد، گفت: هجرت و جلای وطن و تحمل سختی‌ها برای زیارت امام معصوم اجری عظیم دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صادقی واعظ در شب رحلت بانوی کرامت در جمع زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی(ره) گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که در زیارات نامه‌های مختلف مطرح و از خداوند درخواست می‌شود، کسب معرفت و شناخت و آگاهی است.

وی افزود: در زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام الله علیها درخواستی مبنی بر عدم سلب معرفت و شناخت نسبت به بانوی کرامت ذکر شده و در فرازهای آخر زیارت جامعه کبیره نیز تأکیدی بر کسب معرفت و شناخت و آگاهی وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه بشری معرفت نسبت به پیشوایان دینی و اولیاء الهی است و ازجمله این نیازها، معرفت نسبت به مقام و جایگاه حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌باشد.

حجت‌الاسلام صادقی واعظ تأکید کرد: در زیارت‌نامه کریمه اهل بیت(س) آمده است که شما در نزد خداوند مقام رفیع و جایگاهی عظیم دارید؛ به این معنی که باید به این مقام عظیم و جایگاه دسترسی پیدا نماییم و حساب جایگاه حضرت را از یک امامزاده و دختر امام و خواهر امام بودن به‌درستی درک نماییم.

وی با بیان این که انسان پس از زیارت حضرات معصومین به وادی توحید می‌رسد و طعم ایمان و بندگی را به‌درستی می‌چشد، گفت: هجرت و جلای وطن و تحمل سختی‌ها برای زیارت امام معصوم اجری عظیم دارد و همان بهره‌ای که انسان می‌تواند در زمان حیات ائمه معصومین ببرد می‌تواند با زیارت در زمان ممات آن حضرات به دست بیاورد، چراکه ائمه معصوم حیات و ممات ندارند و غیاب و حضورشان نمی‌تواند مانع از فیوضاتشان شود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: زیارت باید توأم بامعرفت باشد تا درون انسان را متحول نماید، لذا در باب زیارت بانوی کرامت خصوصیات ویژه‌ای است که می‌تواند برای زائرین و مجاوران حضرت مهم باشد.

وی ادامه داد: تمام مباحثی که برای زیارت امام معصوم و حجت خداوند در باب زیارت صادرشده است، عیناً همه آن‌ها در باب زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز واردشده است. سه امام معصوم و حجت خداوند سفارش اکید به زیارت این بانوی کرامت کرده و همچنین مژده بهشت به زائرین حضرت داده‌اند؛ زیارت‌نامه حضرت مأثوره بوده و این مباحث در باب زیارت ائمه معصومین واردشده است.

پایان پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha