سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برگزاری کارگاه مشق اجتهاد با موضوع «فقه‌پژوهی»

حوزه/ دوره کوتاه مدت کارگاهی «مشق اجتهاد» با موضوع «فقه‌پژوهی» از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با همکاری مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آستانه هفته پژوهش، دوره کوتاه‌مدت مشق اجتهاد را با همکاری مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه‌السلام برگزار کرد .

حجت الاسلام بندار و جناب آقای صدری روابط عمومی و مدیر رسانه ای مشق اجتهاد در دیدار با سرکار خانم حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به معرفی این دوره پرداختند و متن تفاهم نامه پیشنهادی خود را ارائه کردند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره های سطوح عالی حوزه‌های علمیه  خواهران، زمینه های همکاری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با دبیرخانه طرح مشق اجتهاد را ارزیابی کرده و برای برگزاری یکی از دوره‌های  مشق اجتهاد در این مرکز موافقت کرد.

دوره کوتاه مدت کارگاهی مشق اجتهاد، طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی است که فاز اول آن به فقه‌پژوهی اختصاص یافت.

این دوره طی 9 روز از تاریخ 17 تا 26 آذر برگزار شد و اساتید و نخبگان پژوهشی در این دوره شرکت کرده و مباحث علمی خود را با اساتید حوزه و دانشگاه از جمله استاد رضا اسلامی، استاد خالد غفوری، استاد طریقه دار، استاد دری، استاد شریعتمداری و استاد رحمانی از مؤسسه نور به مرحله نقد و بررسی رساندند.

اختتامیه این دوره به صورت میزگرد و با عنوان «چالش‌های فقه در دنیای معاصر» با حضور استاد رضا اسلامی و استاد عابدی نژاد برگزار شد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha