جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهردار فرانسوی، دختر محجبه را از بازار کریسمس بیرون انداخت

حوزه/ شهردار شهر فرانسوی سن گرتین در شمال فرانسه، یک دختر مسلمان ترک تبار را به جرم داشتن حجاب اسلامی و رعایت نکردن قوانین سکولار، از بازار کریسمس اخراج کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از دیلی صباح، شهردار فرانسوی یک دختر مسلمان را به خاطر حجاب اسلامی از بازار کریسمس بیرون کرد.

زکیه ییلدیریم، دختر مسلمان فرانسوی- ترک تبار به جرم نقض قانون سکولاریسم و داشتن حجاب و پوشش اسلامی توسط جولیان باچارد شهر دار سن گرتین در شمال فرانسه، از بازار کریسمس اخراج شد.

ییلدریم گفت که قصد داشته یک باجه نان فروشی در بازار محلی کریسمس برپا کند، اما با مداخله شهرداری حتی نتوانسته یک روز در آنجا دوام بیاورد. زمانی که شهردار متوجه می شود که این بانوی مسلمان محجبه است فورا از او می خواهد که حجابش را دربیاورد یا توسط فروشنده دیگری جایگزین شود.

از ییلدریم که حاضر نشده کشف حجاب کند خواسته می شود محل را ترک کند. وی از شهردار می خواهد برای حفظ آبرویش تا آخر شب در محل بماند اما شهردار حاضر به پذیرفتن درخواست او نشده و از وی خواسته می شود فورا از بازار کریسمس اخراج شود.

این اقدام اهانت آمیز شهردار موج انتقادات را برانگیخته و شهردار برای دفاع از عملش اظهار داشته که قصد او تنها اجرای قانون بوده و یونیفرمی که زن محجبه به تن داشته، از مذهب او خبر می داده و طبق قانون سکولار کشور اروپایی فرانسه مسلمانان هنگام کار حق ندارند لباس های مذهبی به تن داشته باشند.

با این حال، کارشناسان حقوقی محلی گفته اند گرچه بازار کریسمس در راستای خدمات عمومی فراهم شده توسط شهرداری محلی بوده است اما آنچه زکیه انجام می داده جزو این خدمات محسوب نمی شده و شهردار مرتکب جرم نژادپرستانه و تبعیض آمیز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha