پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محسنی

حوزه/ آیت الله محسنی رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با صدور پیامی تاکید کرد: ملازمت و همراهی طولان یآیت الله هاشمی شاهرودی با فقیه نام آور آیت الله سید محمد باقر صدر، از او فقیهی ژرف نگر و نمونه‌ی کم‌نظیری در فقه و اصول فقه ساخته بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسنی رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با صدور پیامی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با تأسف و تاثر عمیق خبر ارتحال عالم بزرگوار و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، جناب آیةالله آقای حاج سیدمحمود هاشمی شاهرودی را دریافت کردیم. اینجانب این ضایعه بزرگ را به ملت خردمند ایران و حوزه های علمیه نجف و قم و افغانستان و سایر علمای کشورهای اسلامی تسلیت عرض می کنم.

آیت الله محسنی تاکید کرد: ملازمت و همراهی طولانی ایشان با فقیه نام آور معاصر مرحوم آیت الله العظمی سید محمد باقر صدر، از او فقیهی ژرف نگر و  نمونه‌ی کم‌نظیری در فقه و اصول فقه ساخته بود.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در پایان اظهارداشت: اینجانب تلاش های علمی و خدمات عدلی - قضایی آن مجتهد آگاه را می ستایم و از خداوند می طلبم روح او را غریق رحمت و رضوان خود نماید و به بازماندگان و بیت ایشان صبر و اجر عنایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha