جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دادگاه رسیدگی به پرونده مسجد بابری به ۴ ژانویه موکول شد

حوزه/ حزب سوسیال دموکرات هند ضمن هشدار نسبت به تخریب ها و سوءاستفاده های عوامل تندرو، ابراز امیدواری کرد دادگاه تشکیل شده و روند دادرسی به نتیجه برسد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دیوان عالی هندوستان اعلام کرده که جلسه دادگاه مربوط به پرونده مسجد بابری به 4 ژانویه 2019 موکول شده است.

حزب سوسیال دموکرات هند اعلام کرده که برخی از عوامل تندرو و ملی گرای هندی قصد دارند با سوءاستفاده از این موضوع کشور را قطبی سازی کنند.

در بیانیه این حزب آمده است: ما از حرکت دیوان عالی در پرونده مسجد بابری مربوط به 4 ژانویه استقبال می کنیم. امید است که دادگاه در آن روز تشکیل جلسه داد و روند دادرسی را تعیین کند.

ام.کی فائزی، رئیس ملی این حزب گفت: امیدواریم دادگاه تحت تاثیر تبلیغات مخربی که توسط عناصر حاشیه ای ترویج شده و سبب گمراهی می شود، قرار نگیرد.

 وی افزود که مسلمانان کاسه صبرشان لبریز شده و افراط گرایان هندو را محکوم کرد.

گفتنی است در دسامبر 1992، افراط گرایان هندو در مسجد بابری تجمع یافته و این مسجد متعلق به قرن 16 را تخریب کردند. تخریب مسجد بابری شورش ها و درگیری های گسترده ای را در سرتاسر کشور هندوستان به ارمغان داشت که تاکنون منجر به کشته شدن حداقل 2 هزار نفر گردیده است. هندوها معتقد بودند که مسجد بابری در گذشته یک معبد متعلق به یکی از خدایگان شان بوده و این مسجد بر روی معبد آنان ساخته شده است و بایستی تخریب گردد. مسلمانان این باور را رد می کنند و خواستار ساخته شدن دوباره مسجد تخریب شده به دست هندوها در این جایگاه هستند.

لازم  به ذکر است اختلافات میان دو گروه مسلمانان و هندوها تاکنون سبب کشته شدن تعداد زیادی از مردم در سال های گذشته در این کشور شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha