جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه زنان مسلمان ایرلند به کمک بی خانمان ها شتافتند + تصاویر

حوزه/ زنان مسلمان در شهر ایر در ایرلند شمالی، با استفاده از کمک‌های مالی جمع آوری شده موفق تهیه ۱۰۰ کیسه مواد ضروری زندگی برای بی خانمان ها شدند و با رفتن به خیابان ها آن ها را بین نیازمندان توزیع کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»  گروهی از زنان مسلمان در شهر ایر ایرلند، به منظور کمک به بی خانمان ها و مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی، به خیابان ها سر زده و مواد غذایی و لوازم مورد نیاز به بی خانمان ها اهدا کردند. در این حرکت یکصد کیسه استقامتی به مردان و زنان بی پناه در خیابان ها داده شده تا ایام کریسمس را آسان تر سپری کنند. این «کیسه های زندگی» دارای چادرهای یک نفره، لباس گرم، پروتئین بار، ویتامین ها، محصولات بهداشتی، و ملافه سایر اقلام مورد نیاز زندگی بودند.

لورین اوکانر، مدیر گروه خواهران مسلمان ایر می گوید: ما کریسمس را جشن نمی گیریم اما به مسیحیان کمک می کنیم.

اوکانر افزود: درحال حاضر کمک های مالی جمع آوری شده برای آماده سازی 150 بسته غذایی کافی است و امیدواریم بتوانیم کمک های نقدی بیشتری جمع آوری کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری در زمینه به چالش کشیدن سیاه نمایی های ضداسلامی در ایرلند گفت: رسانه ها گاهی ما را به گونه ای به تصویر در می آورند که گویی زندگی نداریم، زنان سرکوب شده  و همسران تروریست ها هستیم. که این اصلا درست نیست.

 

لازم به ذکر است که ایرلند شمالی که مانند دیگر مناطق ایرلند زمانی یک منطقه کاملا کاتولیک بود اما هم اکنون به یک منطقه جدایی طلب اتحادیه انگلیسی پروتستان تبدیل شده است.

گفتنی است درحالی که در سال 1921 تعداد بسیار کمی مسلمان در منطقه ایرلند شمالی زندگی می کردند، تعداد مسلمانان به ویژه پس از مهاجرت در اواخر قرن بیستم در این منطقه افزایش قابل توجهی داشته است.

آمارهای مربوط به سال 2001 نشان می دهد که 1 هزار و 943 مسلمان در ایرلند شمالی زندگی می کردند. در سال 2009 مرکز اسلامی بلفاست که در سال 1978 تاسیس شده، تخمین زد که رقم مسلمانان بیش از 15 هزار نفر می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha