شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمیته همکاریهای کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۲هزار نفر از دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای آشنایی با نظام آموزشی حوزه و بهره مندی از رهنمودهای اخلاقی، با علما دیدار می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، نشست اعضای کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به ریاست هادی زارع پوربه عنوان نایب رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، در محل اداره کل استان برگزار شد.

هادی زارع پور در چهارمین جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: در برخی مدارس استان روحانی مقیم حضور دارند که مسائل دینی و حوزوی را با برگزاری کارگاه های مستمر آموزش می دهند.

وی ادامه داد: هدف از تاسیس ستاد همکاری ها و به تبع آن کمیته های استانی این ستاد، تحقق بخشی از زیر نظام های  سند تحول بنیادین جهت  تربیت و ارتقای اخلاقی و دینی دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه منویات رهبری در عملیاتی کردن سند تحول بنیادین را نمی توان فقط توسط آموزش و پرورش اجرا نمود بلکه همه دستگاه های مرتبط با فرهنگ و تعلیم و تربیت باید به کمک بیایند و یکی از نهادهای موثر برای یاری دادن آموزش و پرورش حوزه علمیه و روحانیت است.  

زارع پور افزود: آغوش آموزش و پرورش برای استقبال از حوزویان باز است و بر همین اساس مدت سه سال است که مراکز استانها با اجرای برنامه های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی به استقبال از همکاری با حوزه رفته اند و طبق جدول تدوین شده برنامه ها را اجرایی نموده اند

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه دیدار دانش آموزان با علما و آشنایی با سیستم آموزش حوزه و سبک زندگی طلبگی طبق برنامه های پیش بینی شده ،امسال دوهزار دانش آموز از مدارس علمیه  بازدید و با علمای و ائمه جمعه استان دیدار خواهند کرد.  

نایب رئیس کمیته همکاری های استان کهگیلویه و بویر احمد، شرط رضایتمندی  وهدف از این برنامه ها را تربیت وارتقاء اخلاقی ورسیدن به حیات طیبه وکرامت انسانی  با روحیه مجاهدت وخودباوری دانش آموزان دانست و گفت ؛ امیدواریم استان کهگیلویه و بویر احمدشاهد اتفاقات خوبی در عرصه همکاریها باشد

در ادامه این نشست، معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان نیز گفت: در حاشیه حضور دانش آموزان در حوزه علمیه و دیدار با علما، مبلغان با برگزاری کارگاه های آموزشی، سیستم آموزشی حوزه را برای آنان تشریح می کنند.

سیدبهاءالدین ملک حسینی افزود: همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید همسو و هم جهت باشد.

در این جلسه همچنین اعضای کارگروه حوزه و آموزش و پرورش به بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه اجرا و تحقق برنامه های ابلاغی پرداختند.

گفتنی است، در این نشست  دبیر سیاستگذاری ائمه جمعه استان، مدیر حوزه علمیه خواهران، معاون تبلیغ و آموزش حوزه های علمیه استان و مسئولان آموزش وپرورش حضور داشتند .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha