چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دولت بنگلادش در ۱۰ سال گذشته، ۲۱ هزار مسجد را مرمت کرده است

حوزه/ طبق گزارش جدیدی که وزارتخانه امور مذهبی بنگلادش اعلام کرده دولت این کشور در ده سال گذشته ۲۱ هزار مسجد و مرکز مذهبی را مرمت و بازسازی کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی استار، دولت بنگلادش اعلام کرد که در 10 ساله گذشته، 21 هزار مسجد و مراکز مذهبی مختلف را مرمت و بازسازی کرده، یک مناره با ارتفاع 170 فوت بنا کرده و نمازخانه بانوان در مسجد ملی بیت المکرم را توسعه داده است.

یکی از مقامات وزارت امور مذهبی بنگلادش در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: با کار توسعه سالن نمازخانه بانوان در مسجد ملی بیت المکرم، 5 هزار و 600 تن از بانوان می توانند همزمان در اینجا نماز بخوانند. دولت همچنین 21 هزار مسجد و سازمان مرتبط با امور دینی را بازسازی و مرمت ساخته است.

به گفته بخش برنامه ریزی این وزارتخانه، بنگلادش همچنین مساجد نمونه ای را در سرتاسر کشور با اطلاعات «دقیق» درباره اسلام مجهز ساخته تا درباره مباحث دینی به روز چون تروریسم، ستیزه جویی و خشونت علیه زنان آگاهی رسانی انجام دهند.

وی گفت که دولت همچنین 80 هزار موسسه آموزشی در مساجد برای تعلیم و تعلم کودکان و سایر اقشار جامعه راه اندازی کرده است. 96 هزار کودک تحت برنامه آموزشی این مساجد تعلیم دیده اند.

به گفته او دولت همچنین 4 هزار نسخه قرآن مجید در میان دانش آموزان و مدارس توزیع کرده و در 80 مدرسه دینی، دوره های آموزشی برگزار کرده، 28 هزار کتابخانه در مساجد و کلاس های آموزشی مهدکودک در 100 هزار مسجد راه اندازی شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha