جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ معتقدم در حوزه علمیه باید افکار فقهی امام خمینی(ره) موردتوجه قرار گیرد، چرا که نوآوری های فقهی ایشان بسیار قابل تامل بوده و اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در نشست عمومی یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه  و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، با اشاره به مطلبی در نهج البلاغه عنوان کردند: در نهج البلاغه آثار بسیاری از تکریم دعوت کنندگان به معروف وجود دارد.

ایشان افزودند: امیرالمومنین(ع) دعوت کنندگان به معروف را قیام کنندگان در حال حق می‌دانند، چرا که برای هر ایجاد تحولی باید قیامی صورت گیرد.

این مرجع تقلید گفتند: از نظر امیر مومنان(ع) دعوت کنندگان به معروف در مرحله دوم باید بینات را برای مردم بیان کرده و اهمیت تعلیم و تربیت را به مردم بیان کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تاکید کردند: در اسلام کادرسازی بسیار مهم بوده و در گذشته افرادی روی کار آمدند که اسلام را در نقاط مختلف دنیا احیا کرده و تمام قدرت‌ها را زیر نظر خود گرفتند و در روزی که در اروپا یک مرکز علمی و دانشمندی وجود نداشت، توانستند در بغداد و ایران اندیشمندان و علمای بزرگی را تربیت کنند.

ایشان بیان کردند: بنیانگذار علوم دنیا مسلمان‌ها هستند و زبان اصلی زبان قرآن بوده و علم هیئت یکی از علوم مهم بوده که توسط مسلمانان ایجاد شده است.

این مرجع تقلید مطرح کردند: دشمن اصلی ما غرب است، چرا که غرب از همان ابتدا در برابر اسلام و عظمت آن اقرار به تسلیم نکرده و با عناد و کینه با مسلمانان به مقابله پرداختند و برخی از جنگ های زمان پیامبر اکرم(ص) از آثار این دشمنی‌ها بوده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کردند: دشمن در مواجه با مسلمانان دو هدف را دنبال می‌کند، نخست اینکه اسلام را به حاشیه براند، اسلام یک مجموعه ای است که به کل ابعاد زندگی نظارت دارد و باید توامان با یکدیگر باشند.

ایشان ابراز کردند: نقشه دیگر او،  تخریب علمای دین بوده و سعی می‌کنند علمایی که حرکات بزرگ سیاسی و فرهنگی را رهبری می‌کنند را به حاشیه برانند.

این مرجع تقلید  مطرح کردند: ما در جریانات سیاسی گذشته مانند تحریم توتون و تنباکو می‌بینیم که اسلام نقش تعیین کننده ای در خارج کردن مردم از زیر یوغ استکبار جهانی داشته است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی یادآور شدند: حضرت امیر(ع) می فرمودند، اگر به مسائل دینی عمل کردید برکت خواهد داشت، اما اگر عمل نکنید این برکات از شما به دیگری منتقل می‌شود و کسانی که امروز مسئولیت دارند باید بدانند که دشمن در کمین آن‌ها هستند.

ایشان گفتند: معتقدم که در حوزه علمیه باید افکار فقهی امام خمینی(ره) موردتوجه قرار گیرد، چرا که نوآوری های فقهی ایشان بسیار قابل تامل بوده و اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی آوردند.

ایشان با بیان سه رکن انقلاب اضافه کردند: رکن نخست انقلاب اسلام بوده و رکن دوم آن ولایت فقیه می‌باشد، سومبن رکن انقلاب نیز مردم بوده و باید در نگهداری از این سه رکن کوشا باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: همه مسئولان باید در محور ولایت فقیه به خدمتگزاری به مردم بپردازند، همچنین مردم ایران همان مردمانی هستند که در مقاطع مختلف فداکاری ها کرده اند و باید مسئولین در کنار آن‌ها باشند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم و توجه به آن‌ها بسیار مهم است، اظهار داشتند: امروز مردم گرفتار گرانی، بیکاری و سختی های فراوانی هستند و باید این بار از روی دوش آن‌ها برداشته شود، چرا که آن‌ها برای ایجاد نظام اسلامی عادلانه قیام و فداکاری کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha