پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که اختلاس و پارتی بازی در کشور رنج ‌آور است، گفت: ما مدعی هستیم که حافظ دین خدا و شریعت پیغمبر هستیم اما تصاویری که در صدا و سیما مشاهده می کنیم با این اعتقاد ما سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی امین و مقتدر شناخته می شود، امین است چون انواع و اقسام موارد به این نیرو سپرده شده و در واقع امانت و سلامت جامعه را برعده دارد و مقتدر است به این دلیل که در نظام مردمی و اسلامی ایران خود مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

وی با اشاره به اینکه قدرت نیروی انتظامی با زور نیست، بلکه با منطق است، افزود: این نیرو در اطلاعات و حفاظت نقش بی بدیلی ایفا می کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه آگاهی شرط ورود به هر کاری است، گفت: اگر در هر کاری آگاهی وجود نداشته باشد به جایی نمی رسد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: نیروی اطلاعاتی، چشم نیروی انتظامی است، لذا باید واقعیات را نه کم و نه زیاد ببیند و به مسئولان بالادستی انتقال و مطابق با آن ورود پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: این مسئولیت بسیار مهم است به این معنی که اگر درست عمل شود، توفیقات بسیار عالی در حفظ منافع جامعه و شهروند به وجود می آید و اگر درست واقع نشود، به همان نسبت که مهم است مشکل آفرین نیز خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اغلب افراد تصور می کنند که نیروی اطلاعاتی صرفا برای حفاظت برخی از ارکان، شخصیت ها و اماکن وجود دارند، در صورتی که اینگونه نیست و اگر هشدارها چه در داخل سازمان و چه در زیرمجموعه کاری و جامعه، به موقع داده شود، جلوی برخی از انحرافات گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه گاهی اوقات انحرافات جزئی در یک مسئول به وجود می آید که اگر به موقع هشدار داده شود، فرد فاسد نمی گردد، تصریح کرد: با این اقدام هم خود مسئول و هم بیت المال حفظ می گردد، و هم آبروی اسلام و انقلاب ریخته نمی شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه وقتی در برخی از دستگاه ها مشکلی به وجود می آید آن زمان متوجه می شویم. وجود چنین مشکلاتی و انتشار در بین مردم برای جامعه زیان آور است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مسئولین کشور سرمایه های جامعه محسوب می شوند، لذا باید نیروهای خودی را از خیانت حفظ کرد، که البته متأسفانه این کار کم تر اتفاق می افتد، زیرا اگر به درستی اجرا می شد باید اوضاع بهتر از این می بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: نباید در اجرای عدالت و قانون مشکلی داشته باشیم، زیرا در یک جامعه اسلامی اختلاس‌ها، دزدی‌ها، پارتی بازی‌ها، نورچشمی‌ها، فرار کردن‌ها و... معنی نمی دهد.

وی عنوان کرد: اطلاعات و حفاظت چشم بیدار جامعه هستند زیرا برملا شدن توطئه ها، کشف انواع قاچاق و... حاصل دست رنج آن هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بالاترین امانت، آبروی خدا، پیامبر و ائمه اطهار(ع) است، گفت: ما مدعی هستیم که حافظ دین خدا و شریعت پیغمبر هستیم؛ اما تصاویری که در صدا و سیما مشاهده می کنیم با این اعتقاد ما سازگار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: این موضوعاتی که اکنون می بینیم، باعث آبروریزی است، لذا باید پرسید نیروهای نظارتی کجا هستند؟

وی خاطر نشان کرد: این کم فروشی هایی که در برخی از رسانه ها پخش می شود، آبروی دین و خدا را می برد، اگر چشم نظارتی و حفاظتی باز باشد، در همان نقطه ابتدایی می توان جلوی خلاف را گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان ضمن تأکید بر اینکه کار حفاظت مشروط بر عهدی است که با خدا بسته می شود تا ناموس و ارزش‌های نظام حفظ گردد، تأکید کرد: شما چشم جامعه و بازوی توانای نیروی انتظامی هستید، لذا کار شما بسیار مهم و از مصادیق بارز نهی از منکر است.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha