جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یمن

حوزه/ این طلبه یمنی با اشاره به این که تمام پیشرفت های ایران در دوران جنگ و تحریم، از برکات وجود ولی فقیه است، ابراز داشت: در تعریفی می توان یمن کنونی را کربلای حاضر دانست که دشمنان اهل بیت علیهم السلام به مردم مظلوم و مسلمان یمن هجمه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، هیثم محمدی از طلاب یمنی عصر امروز در جمع طلاب و فضلای تهران به تجربیات جهادی خود اشاره نمود و با بیان این که آیات الهی بر تفقه در دین تأکید دارند، ابراز داشت: جهاد بدون معرفت و علم به دین و معارف الهی هیچ ارزشی ندارد.

وی با بیان این که شهید حججی انسانی مؤمن و مجاهد بوده که ایمان و علم را با جهاد در هم آمیخته بود، خاطرنشان کرد: اگر ایمان با جهاد در هم آمیخته نشود، نگاه انسان به سمت سلاح های جنگی متوجه شده و معرکه را صرفا با نگاه مادی مورد توجه قرار خواهد داد.

سخنران این نشست با تأکید بر این که عبدالملک بارها در سخنرانی خود بر سلاح ایمان تاکید نموده است، ابراز داشت: در جنگ یمن که آل سعود و امارات به صورت مستقیم و آمریکا و اسرائیل به صورت غیر مستقیم در آن ورود نموده اند، قصد دارند بین یمنی ها، با توجه دادن مردم به سمت زیدی ها و اثنی عشری بودن در جامعه یمنی، ایجاد اختلاف کنند.

هیثم محمدی ضعف رسانه ای را از چالش های پیش روی یمن دانست و ابراز داشت: جریان های شیعه دوازده امامی که تعبیر به طیف شیرازی می شوند، در میان شیعیان یمن وجود دارد که به صورت غیر مستقیم به دشمنان مردم یمن کمک می کنند.

وی افزود: در این زمان قضیه ای که بسیار مهم است، آن که دشمن قصد دارد تا با برافروختن اختلافات مذهبی خاستگاه مردمی را به خاستگاه مذهبی تبدیل نموده، زیدیه و شیعیان را از دیگر اقوام و مذاهب جدا نماید.

این طلبه یمنی با اشاره به این که در حال حاضر در رشته علوم سیاسی در حال تحصیل هستم، خاطرنشان کرد: دشمنان با ورود قوی در فضای مجازی جنگ را در فضای مجازی و عرصه رسانه آغاز نموده، با دامن زدن به اختلافات، به دنبال تضعیف جبهه حق در مواجه با دشمن اسلام هستند.

هیثم محمدی به تنوع مذهبی کشور یمن اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به فعالیت های گستره تبلیغی وهابیون در یمن، زیدی های یمن در تفکرات فقهی به اهل سنت نزدیک هستند که نیاز است تا با ورود قوی در این راستا، ضمن گسترش فعاالیت های تبلیغی قدم های مستحکمی را در نزدیکی مسلمانان به یکدیگر برداریم.

وی با اشاره به این که انقلاب یمن در حال حاضر به تقویت تفکرات اسلامی نیاز شدیدی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شاکله نوع تفکرات، زیدی ها از ویژگی خاصی در پذیرش تفکرات دینی برخودار هستند.

این فعال تبلیغی به اعتقادات زیدی های یمن اشاره نمود و ابراز داشت: علیرغم تفاوت در نوع احکام میان شیعیان و زیدی ها، زیدی های یمن در عقاید قرابت فراوانی با شیعیان دارند.

هیثم محمدی با اشاره به این که در این برهه حساس پرداختن به اختلافات ضربه های مهلکی را متوجه جبهه حق خواهد نمود، ابراز داشت: در انقلاب یمن جبهه ها و تفکرات مختلف مردمی در کنار هم علیه آل سعود و جبهه استکبار می جنگند و در این میان آثار و نوشته های سید حسین بدرالدین حوثی بیش از دیگران بر جهاد اسلامی و آثار آن در جامعه مسلمین تاکید دارد.

وی با تأکید بر این که در این چهار سال جنگ یمن، تهاجمات گسترده ای علیه مردم یمن صورت گرفته، زنان و کودگان بی گناه بی شماری شهید شده اند، یادآور شد: در حال حاضر مردم یمن در محاصره شدیدی گرفتار شده اند و دشمن اطلاعات دقیقی نسبت به افرادی که از کشور خارج شده و در ایران در حال تحصیل هستند دارند.

این فعال تبلیغی با اشاره به این که رفت و آمدها در مناطق تحت تصرف حوثی ها بسیار بیشتر است، تصریح کرد: عربستان بعد از ورود به جنگ یمن خسارت های زیادی در حوزه های اقتصادی و سیاسی دیده است؛ به ویژه بعد از قتل خاشقچی، تمرکز جهانیان به سمت تهاجم آل سعود به یمن جلب شد.

هیثم محمدی با تأکید بر این که سیاست استکبار جهانی بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت کشورها استوار شده است، ابراز داشت: ترامپ آل سعود را با گاو شیرده تشبیه نموده است که در صورت شیر ندادن، ذیح خواهد شد و این باعث شده تا سران آل سعود در دستپاچگی تصمیم گیری قرار گیرند.

وی با اشاره به این که بندر الحدیده برای آل سعود جذابیت فراوانی دارد، ابراز داشت: مردم یمن از گرسنگی و بمباران با مرگ دست و پنجه می کنند و این جنگ به جولانگاهی برای آزمایش سلاح های غربی تبدیل شده است.

هیثم محمدی با بیان این که مردم یمن از لحاظ غذا و دارو با مشکلات فراوانی روبرو هستند، اظهار داشت: حتی یاری رساندن با زبان و اعلام مقابله با ظلم با استفاده از رسانه، مقوم روحیه مردمان یمن است و این کوچکترین چیزی است که مردم این سرزمین از مسلمانان انتظار دارند.

وی با تأکید بر این که ما از جنگ هیچ هراسی نداریم، ابراز داشت: ما بارها ثابت کرده ایم که کشته شدن زنان و فرزندان و خانواده را در جنگ و بمباران می توانیم تحمل کنیم، ولی باور کنید که تحمل گرسنگی زنان و کودکان و قتل عام ایشان از لحاظ غذایی بسیار دشوار است.

این فعال تبلیغی با تاکید بر این که آل سعود و استکبار جهانی در جنگ یمن، تمام زیرساخت های کشور را نابود کرده و به منابع آبی، غذایی و دارویی کشور هجمه کرده است، ابراز داشت: ما با تمسک به سیره اهل بیت علیهم السلام همواره بر اخلاق اسلامی در جهاد با دشمن قائل هستیم و نمی توانیم هیچ یک از جنایت های آل سعود را با رویه غیر انسانی ایشان پاسخ دهیم.

هیثم محمدی افزود: همه مسلمانان جهان باید دست در دست یکدیگر، در کنار رهبر جهان اسلام ایستادگی نموده، در کنار این موهبت الهی با دشمنان خداوند متعال مقابله نمایند؛ چراکه مواجهه خارج از چارچوب رهبری ابتر خواهد ماند.

وی با اشاره به این که تمام پیشرفت های ایران در دوران جنگ و تحریم، از برکات وجود ولی فقیه است، ابراز داشت: در تعریفی می توان یمن کنونی را کربلای حاضر دانست که دشمنان اهل بیت علیهم السلام به مردم مظلوم و مسلمان یمن هجمه کرده اند.

این فعال تبلیغی با بیان این که فداکاری در راه دین مهمترین پایه پیروزی در جهادهاست، خاطرنشان کرد: جنگ حقیقی بعد از پیروزی نظامی است؛ این که چگونه یمن را بسازیم بسیار مهمتر از فرآیندهای جهاد نظامی است.

در بخش پایانی این جلسه طلاب و فضلای تهرانی پرسش و پاسخ های خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha