جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد مطهری اصل

حوزه/ حجت الاسلام مطهری اصل با تأکید بر اینکه باید عذر مدیران محافظه‌کار و تنبل را بدون هیچ تعللی خواست، گفت: نباید با وعده‌های توخالی از مردم اعتماد زدایی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته تبریز کارآمدی را یکی از پایه‌های اساسی انقلاب دانست و گفت: باید تلاش‌های دولت برای مردم قابل احساس باشد و از اقدامات دولت حس رضایت و اغنا داشته باشند.

وی افزود: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، از مسئولان دولت این انتظار می‌رود با سعی و تلاش فراوان، کارآمدی انقلاب را هر چه بیش تر نشان دهند.

امام جمعه موقت تبریز خدمت به مردم را شاخصه اصلی یک مسئول انقلابی برشمرد و اضافه کرد: رعایت حق الناس یک عبادت است و جایگاه فرد را نیز در پیشگاه خداوند، متعالی‌تر می‌کند. باید روحیه خدمت همه جانبه به مردم در تمامی مسلمانان وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام مطهری اصل با تأکید بر اینکه باید عذر مسئولان تنبل و محافظه کار را خواست، گفت: روحیه تلاش و مجاهدت باید در مسئولین وجود داشته باشد و از افرادی که اهل ریسک، منطق و حرکت رو به جلو هستند، حمایت کنیم.

وی بیان داشت: اروپا و آمریکا هیچگاه برای ما دل‌سوز نبوده و نخواهند بود، از این رو ضروری است مدیران ایستادن روی پای خود را برای زیر مجموعه خود فرهنگ‌سازی کرده و به دنبال کمک و یاری غریبه‌ها نباشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز صداقت را یکی از دیگر شاخص‌های یک مسئول انقلابی دانست و اضافه کرد: نباید با وعده‌های توخالی از مردم اعتمادزدایی شود، بلکه باید وعده‌هایی که در توان داریم را بدهیم و شبانه‌روزی برای تحقق آنها تلاش کنیم. ما ۸۰ میلیون جمعیت هستیم و با هم می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و به هیچ‌وجه نیازی به خارج مرزها نداریم. 

حجت‌الاسلام مطهری اصل خاطرنشان کرد: پیشرفت روز به روز انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها مصداق تنومندی انقلاب است، به طوری که در مسائل نظامی، ورزشی، علمی و حتی اقتصادی ما پیشرفت‌های زیادی را داشتیم.  البته نباید ضعف مدیریت در برخی عرصه‌ها را کتمان کرد چراکه گاهی اوقات برخی مسئولان کند پیش رفته‌اند و برخی سوءمدیریت‌ها و کندی‌ها باعث مشکلاتی در جامعه شده است.

وی به 17 دی ماه، مصادف با تصمیم شوم رضاخان قلدر در رابطه با کشف حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: با بی‌حجابی نه تنها کشور پیشرفت نکرد، بلکه روز به روز فساد زیاد شده و طلاق افزایش یافت. در حال حاضر زنان ورزشکار، سیاست‌مدار، هیات علمی، نخبه، فعال اجتماعی و فرهنگی از قشر زنان وجود دارند که با حجاب خود به فعالیت خود نیز در سطح ملی و فراملی ادامه می‌دهند. 

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه خداوند زنان را مظهر عطوفت، عاطفه، محبت و عشق به فرزند آفریده است، گفت: حجاب هم دلیل عقلانی و هم روحانی دارد و رعایت حجاب آن به خاطر رعایت حال زنان از جانب پروردگار است تا ملعبه دیگران نشوند.برخی مردان به این بی‌حجابی زنان دامن می‌زنند تا بلکه آن پوشش نیز برداشته شود.

حجت‌الاسلام مطهری اصل با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در برخی مقاطع به زنان اجازه داده تا حتی از مردان نیز پیشی بگیرند، گفت: البته در هر کاری افراط و تفریط مضر است و تا حدی که عفت و پاکدامنی خود را حفظ کرد، باید حجاب را مراعات کنیم. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha