پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مصلح امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه شهرستان دشتی در جلسه درس اخلاق نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، به رویکردهای مدارس علمیه این شهرستان در طول سال تحصیلی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، جلسه درس اخلاق طلاب مدارس علمیه شهرستان دشتی، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در این مراسم گفت: تعداد سه مدرسه علمیه(دو مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران) در شهرستان دشتی فعالیت می کنند.

امام جمعه شهرستان دشتی به رویکرد مدارس علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: رویکرد علمی، رویکرد تهذیبی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و تربیتی، رویکرد بصیرتی و ولایتمداری با برگزاری همایش ها و جلساتی بصیرتی و تحلیل مسائل روز از جمله رویکردهای این مدارس است.

وی توجه مدارس به عرصه پژوهش را دیگر رویکرد مدارس شهرستان دانست و گفت: شرکت در جشنواره های پژوهشی علامه بلادی(ره) و علامه حلی(ره) و موفقیت طلاب شهرستان در این جشنواره ها گواه توجه به این رویکرد در مدارس علمیه شهرستان دشتی است.

حجت الاسلام مصلح افزود: توجه به امر تبلیغ یکی دیگر از رویکردهای مدارس شهرستان دشتی است که در این عرصه نیز طلاب و روحانیون با حضور در مدارس آموزش و پرورش و نیز دانشگاه ها و نیز روستاها به امر تبلیغ دین می پردازند.

وی اجرای گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه ها، شرکت در کاروان های اعزامی به روستاهای منطقه، اقدامات تبلیغی با تشکیل هیئت های مذهبی در بین جوانان و نوجوانان و حضور اساتید و مدیران در سطح مدارس از دیگر فعالیت ها در عرصه تبلیغ است.

امام جمعه شهرستان دشتی به برخی مشکلات و چالش های مدارس علمیه این شهرستان اشاره کرد و افزود: عدم تکمیل ساختمان جدید و فضای خوابگاهی مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص)، کمبود بودجه در ساخت آن، حجم وسیع دروس و عدم وجود زمان کافی برای تدریس و اتمام آنها، کمبود بودجه حق التدریس اساتید از مشکلات مدارس علمیه شهرستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha