شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش طلیعه حضور حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ همایش «طلیعه حضور» با حضور بیش از ۱۳۰ طلبه جدید الورود مدارس علمیه خواهران استان بوشهر با هدف آگاه‌سازی و تبیین وظایف طلبگی و آشنایی با رسالت‌های تبلیغ، به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی تفریحی غدیر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، همایش «طلیعه حضور» شامگاه دوشنبه با حضور بیش از 130 طلبه جدید الورود مدارس علمیه خواهران استان بوشهر، با هدف آگاه‌سازی و تبیین وظایف طلبگی و آشنایی با رسالت‌های تبلیغ، در مجتمع فرهنگی تفریحی غدیر بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا صفایی بوشهری در این همایش گفت: طلاب حوزه علمیه باید برای همه کارها و حوزه آمدن خود دلیل داشته باشند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: لذت جوانی آن چیزی است که نیاز فطرت را برطرف و در تمام زمان ها با انسان است و با آن آرامش پیدا می کند.

وی ادامه داد: نظام طلبگی، نظامی الهی و وحدانی است، نظامی که مطابق با فطرت که نیاز فطری انسان را برطرف می کند؛ لذا طلبه بالاتر از عالم خلقت است.

حجت الاسلام صفایی بوشهری تقوا، اخلاص، خداشناسی و معادشناسی از لایه های طلبگی دانست و بیان کرد: کسانی که دچار اشتباه می گردند از نقش قرآن در زندگی و اخلاص بی بهره هستند.

فاطمه یوسفی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر  نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه درمسیر طلبگی باید اهل استقامت بود خاطرنشان کرد: چه کسی خواهان خدا و دین الهی است که اهل استقامت نباشد. استقامت با صبر متفاوت است، استقامت پایداری در مسیری است که در آن حرکت به سوی خدا و جلو باشد.

بر اساس این گزارش، زیارت امامزاده قاسم و قبور مطهر شهدای گمنام در پارک شغاب، بازدید از موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس پایگاه دریایی ارتش از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha