جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری

حوزه/ رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان این‌که مردم همواره در بزنگاه‌ها بصیرت و دشمن‌شناسی خودشان را نشان داده‌اند، گفت: امام محوری نقطه مشترک یوم‌الله ۱۹ دی و ۹ دی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به دهه بصیرت، اظهار داشت: دهه بصیرت با 9 دی شروع و با 19 دی پایان می‌یابد به‌هرحال این‌ها دو مناسبت معنادار است و ریشه‌های یکسانی دارند.

وی بابیان این‌که یوم‌الله 19 دی یک نقطه عطف مهم در انقلاب است، ادامه داد: آن چیزی که 19 دی را به دنبال داشت و رقم زد، بیداری، حساسیت و هوشیاری و تعهد مردم به اصول، ارزش‌ها و آرمان‌ها بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قیام مردم قم در 19 دی‌ماه سال 56 در حقیقت منشأ یک حرکت عظیم و یک رخداد بسیار بزرگ شد و درنهایت منجر به انقلاب اسلامی و بنیان‌گذاری نظام اسلامی در کشور شد.

وی به نقاط مشترک 9 دی و 19 دی اشاره کرد و ابراز داشت: آن چیزی که در 19 دی و 9 دی مشترک است، ولایتمداری و امام محوری است.

حجت‌الاسلام  والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: 19 دی پیوند مردم با حضرت امام خمینی(ره) بود که همین مهم در 9 دی نیز اتفاق افتاد.

وی بابیان این‌که امام محوری مهم‌ترین عامل در ایجاد 9 دی و 19 دی بود، خاطرنشان کرد: پیوند امام و امت، بصیرت و دشمن‌شناسی، حقیقت عدم اعتماد به بیگانه و دشمن‌ستیزی عوامل اصلی به وجود آورنده این دو رویداد عظیم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران هستند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس افزود: اگر بصیرت، امام محوری، عدم اعتماد به دشمن، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در مردم باشد در سال‌های بعد یا فتنه‌ای بروز نمی‌کند یا اگر فتنه‌ای هم ایجاد شود به نتیجه نمی‌رسد و ناکام می‌ماند.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم همیشه به این عوامل مهم تکیه داشته باشند تا یک جامعه‌ای بالنده و پیش‌رونده در جهت آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی را شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha