سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حاجیان زاده

حوزه/ حاجیان زاده با بیان اینکه یکی از سیاست های امروز ما توسعه مدارس معارف در سطح کشور است، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ مدرسه معارف در سطح کشور وجود دارد اما ظرفیت بیشتری وجود دارد؛ حوزه علمیه می تواند این مدارس را به عنوان مدارس پیش حوزوی قلمداد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، علیرضا حاجیان‌زاده، امروز در گردهمایی کمیته های همکاری حوزه  علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر، در سالن دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در روش تربیت بهترین روش در تبلیغ مساله انزار است که خداوند در قرآن کریم هم توسط پیامبر(ص) نسبت به آن توصیه شده است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ملزومات تبلیغ، ابراز داشت: تبلیغ و تولید محتوا باید به اقتضای مخاطب،‌ زمان، مکان و شرایط اجتماعی و سنی در روش جذب بسیار موثر است؛ مبلغ بایستی در کنار علم، مهارت نیز داشته باشد و این لازمه تبلیغ است که چگونه یک حرف را منتقل کنیم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، فصاحت و بلاغت را از تکنیک های تبلیغ عنوان کرد و افزود: این دو باید در کنار هم باشند، همچنین مخاطب شناسی یکی از وظایف اصلی ما است که بتوانیم در حوزه تربیتی کار خود را بشناسیم.

حاجیان زاده با بیان اینکه روحانیون تاثیر فراوانی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارند، گفت: اخلاق و رفتار خوب یک روحانی در تربیت دانش آموز بسیار موثر است، روحانی می تواند دانش آموز را درک کند و با آن ارتباط معنوی و عاطفی برقرار کند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش، ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش را یک شجره طیبه عنوان کرد و اظهار داشت: این نهال امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده و کمیته های آن امروز شکل گرفته است. در حال حاضر در شرایطی هستیم که در کل کشور کمیته های استانی و منطقه ای با ریاست نمایندگان ولی فقیه در استان را داریم و در کنار آن همه ظرفیت های استان سامان داده شده اند.

وی از کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه فرهنگی استان یاد کرد و گفت: آیین نامه این کمیته به تصویب رسیده و نیز به استان ها ابلاغ شده است. درخواست ما این است که مسائل فرهنگی آموزش و پرورش در اولویت مسؤولان استان قرار گیرد چراکه مساله تربیت دانش آموزان یک مساله پایه است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست های امروز ما توسعه مدارس معارف در سطح کشور است ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 200 مدرسه معارف در سطح کشور وجود دارد، اما ظرفیت بیشتری وجود دارد؛ حوزه علمیه می تواند این مدارس را به عنوان مدارس پیش حوزوی قلمداد کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha