جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اولین دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه استان کرمان

حوزه/ در راستای تقویت اساتید در مباحث پژوهشی، اولین دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه استان کرمان آغاز شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، اولین دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه استان کرمان آغاز شد که طی آن، مهارت‎های عمومی تحقیق، تفکر، مطالعه، آموزش پژوهش محور، فنون و شیوه‎های پایانامه نویسی و تنظیم مقالات علمی و پژوهشی توسط  استاد روش‎های تحقیق حجت الاسلام اسلام پور‌ ارایه می‎گردد.

حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان در این رابطه گفت: این دوره در راستای اجرایی سازی ماده واحده ارتقای پژوهشی اساتید اجرا میشود و هدف از برگزاری آن این است که با تقویت اساتید در مباحث پژوهشی بتوانیم آموزش پژوهش محور در مدارس را شکل دهیم.

وی افزود: در این دوره که به مدت سه روز و زیر نظر مرکز آموزش مهارتهای کاربردی در استان برگزار میشود؛ مهارتهای عمومی تحقیق، تفکر، مطالعه، آموزش پژوهش محور، فنون و شیوههای پایانامه نویسی و تنظیم مقالات علمی و پژوهشی توسط  استاد روشهای تحقیق حجت الاسلام اسلام پور‌ ارایه میگردد. در پایان و پس از ارزیابی شرکت کنندگان گواهی معتبر مرکز آموزشهای کاربردی صادر میشود.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان ادامه داد:  این کارگاه دوره عمومی است که در آن ۳۱ نفر از اساتید شهر کرمان و شهرستانهای اطراف شرکت کردهاند و بعد از این دوره در نظر داریم دوره پیشرفته و دورههای خود خوان و مجازی را برگزار کنیم که زمان و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام میگردد.

وی در پایان به وضعیت پژوهشی و علمی اساتید کرمان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اساتید مدارس علمیه استان کرمان به لحاظ پژوهشی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و ما دارای اساتید با مدارک سطوح سه و چهار در مدارس هستیم؛ برنامه این است که پژوهش در میان اساتید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوانند راهنمای تحقیقات درسی طلاب باشند و آنها را در سوالات، ‌موضوعات، پژوهش‎ها و روند اجرایی سازی تحقیقات درسی هدایت کنند که امید داریم با برگزاری اینگونه کارگاهها به این نقطه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha