جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوی سالمند مراکشی منزلش را به پناهگاه بیماران سرطانی تبدیل کرد

حوزه/ یک بانوی مسلمان ۷۲ ساله که همسرش را به خاطر سرطان از دست داده، زمانی که متوجه شد بیماران سرطانی به سبب فقر و نبود مسکن قادر به درمان نیستند، منزلش را به پناهگاهی برای آنان تبدیل کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک بانوی سالمند مراکشی منزلش را به پناهگاه بیماران سرطانی تبدیل کرد. بانوی مسلمان 72 ساله مراکشی که بیوه می باشد، پس از اینکه متوجه شد بیماران سرطانی به دلیل هزینه رفتن به شهر و پیدا کردن مسکن مجبور به ترک درمان سرپایی  شده اند، تصمیم گرفت منزلش را به پناهگاهی برای بیماران سرطانی تبدیل کند.

خدیجه ایاد القطری که همسرش را در سال 2009 به خاطر سرطان از دست داده، انجمن «جنت» را برای حمایت از بیماران سرطانی و خانواده هایشان راه اندازی کرده؛ وی از 15 زن در منزلش نگهداری و حمایت می کند و یک طبقه نیز در کنار منزلش اجاره کرده و 15 بانوی مبتلا به سرطان را نیز در آنجا جای داده است.

القطری با کمک حقوق بازنشستگی همسر متوفی خود، این سازمان خیریه را اداره می کند.

حسنیا خیاطی 45 ساله که مبتلا به سرطان پستان می باشد، گفت: هیچ کس را نمی توان یافت که کاری را که داوطلبان این انجمن انجام می دهند به عهده بگیرد، حتی خویشاوندان ما نیز به خاطر فقر نمی توانند حامی ما باشند.

 

گفته می شود مسئله سرطان در دنیا به ویژه در مراکش همچنان به قوت خود باقی است، یک تحقیقات بنیاد اطلاعات ایدز و سرطان در سال 2017 نشان داده که جمعیت 12.38 میلیونی زنان در مراکش از سنین 15 سال به بالا، در خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha