جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تویسرکان

حوزه/ امام جمعه تویسرکان گفت: اگر دانشگاه و حوزه که دو بال علمی کشور هستند با هم وحدت نداشته باشند و دارای هدفی واحد نباشند به آرمانی که مد نظر است هیچگاه نخواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»در همدان، حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان، ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه های تویسرکان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه به وحدت بین حوزیان و دانشگاهیان خاطر نشان کرد: اینکه رهبری بارها در مورد وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید فراوان کرده اند نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه را این طور تفسیر کردند که جامعه باید در عرصه دین و علم دوشا دوش یکدیگر پیش روند و این دو نهاد در کنار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: هنگامی که این وحدت ایجاد شود و به آن جامه عمل پوشانده شود، هم مسائل دینی بهتر حل می شود و هم مسائل مربوط به علوم روز دنیا.

وی با اشاره به پیشرفت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: پیشرفت جامعه بستگی به علم در آن دارد و از آن جایی که علم در این دو نهاد ایجاد و تدریس می شود اگر آن ها با هم تعامل نداشته باشند جامعه محکوم به شکست و عقب گرد است.

امام جمعه تویسرکان حوزه و دانشگاه را دو بال علمی کشور عنوان کرد و گفت: اگر این دو بال با هم وحدت نداشته باشند و دارای هدفی واحد نباشند، به آن آرمانی که مد نظر است هیچگاه نخواهند رسید.

وی به موانع ایجاد وحدت پرداخت و تاکید کرد: در دانشگاه افرادی که غرب گرا هستند و تمام دیدشان به سمت غرب است و عده ای که به خشک مذهب ها معروف هستند در حوزه از مهم ترین موانع ایجاد این وحدت می باشند.

حجت الاسلام موحدی یادآور شد: برگزاری کرسی های ازاد اندیشی یکی از بهترین راه های برقراری ارتباط بین این دو نهاد است و بسیار عالی است که مسئولان، دانشجویان و طلاب را به برقراری این مراسمات تشویق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha