جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جمعه هامبورگ

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح در نماز جمعه این هفته مرکز اسلامی هامبورگ آلمان در ادامه مباحث و معارف قرآنی خود به بیان معارف اسلامی درباره معاد و جهان آخرت پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه این هفته مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدهاید مفتح امام این مرکز و با حضور شیعیان آلمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مفتح در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه سلسله مباحث قرآن شناسی خود به بیان معارف اسلامی درباره معاد پرداخت و گفت:

در ادامه مباحث قرآن شناسی به این پرسش می رسیم که امسان پس از مرگ به کجا می رود و سرنوشت او چیست؟ و ما در مورد «معاد، زندگی جاویدان پس از مرگ» سخن گفتیم، و گفتیم که آیات قرآن در این بحث به چهار دسته اثبات معاد، وضع آسمان ها و کرات و زمین هنگام معاد، وضع آدمیان هنگام معاد و وضع آدمیان در جهان آخرت تقسیم می شود تقسیم می‏‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با استناد به آیات قرآن کریم ضمن تبیین وضعیت و دگرگونی آسمان ها و کرات و زمین هنگام وقوع معاد؛ تاکید کرد:

از مجموع آیات قرآن کریم درباره معاد چنین نتیجه مى گیریم که قیامت ادامه دنیا نیست، بلکه این جهان به کلى درهم کوبیده مى شود، زیرا انفجارهاى عظیم و زلزله هاى هولناک همه چیز را در هم مى ریزد و در هم مى پیچد، سپس طرح تازه اى ریخته مى شود و جهان نوینى بر ویرانه هاى این جهان برپا مى شود و رستاخیز انسان ها در آن عالم جدید است.

نماز جمعه هامبورگ

نماز جمعه هامبورگ

نماز جمعه هامبورگ

نماز جمعه هامبورگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha