پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق

حوزه/ معاون فرهنگی، تربیتی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از برگزاری سلسله نشست های اخلاقی با موضوع اخلاق محوری در حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، خانم رقیه کرمی، ظهر امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با اشاره به برگزاری  نشست های اخلاقی ویژه اساتید و مبلغات حوزه علمیه خواهران استان، گفت: از شیوه هایی که برای تاثیر گذاری در رفتار دیگران خصوصا طلاب بسیار کارساز  است اصلاح رفتار و کردار خود استاد و مبلغ است.

معاون فرهنگی، تربیتی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: قطعا مهمترین تاثیرگذاری در حوزه های علمیه خواهران اساتید و مدیران حوزه ها هستند که باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: اساتید وظیفه تربیت اخلاقی طلاب را بر عهده دارند و یک استاد باید پیشرفت های معنوی طلبه اش برای او مهم باشد و این هم زمانی به منصه ظهور می رسد که خود استاد و مدیر مدرسه هم از جهت معنوی و اخلاقی و رفتاری در میان طلاب سرآمد باشد.

خانم کرمی بیان داشت: همانطور که علمای بزرگ ما نیز در بیاناتشان توجه به بعد اخلاقی در کنار علم رو ضروری می دانستند، پیامبر اسلام(ص) هم از همان آغاز رسالت فرمودند که من برای مکارم اخلاق مبعوث شدم به همین ترتیب هم انتظاری که جامعه از طلاب علوم دینی دارند، بیشتر معطوف به شخصیت اخلاقی او است تا شخصیت علمی.

معاون فرهنگی، تربیتی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خاطرنشان کرد: در بین اساتید نیز همین گونه است، طلاب اساتیدی را که به اخلاق حسنه معروف هست را  بیشتر دوست دارند و مورد پذیرش هستند تا استادی که جنبه علمی اش قوی تر باشد.

خانم کرمی اظهار داشت: بر همین اساس سلسله نشست های اخلاقی با موضوع اخلاق محوری در بین اساتید و مبلغات و مشاورین حوزه علمیه خواهران استان برگزار می شود.

وی افزود: اولین نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صفایی بوشهری، پنجشنبه 20 دی ماه در مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha