پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاري كرسي آزاد انديشي (حجاب زي طلبگي) در مدرسه علميه الزهرا(۰س)۹ بندرعباس

حوزه/خانم سلیمانی، حجاب را امنیت آور دانست و گفت: حجاب بر خلاف دیگر اعمال عبادی، در طول زمان حجاب و پوشش فرد، ثواب و عبادت برای او نوشته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم راضیه سلیمانی داور کرسی آزاد اندیشی با موضوع «حدود زی طلبگی» که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس با حضور طلاب برگزار شد، با بیان اهمیت و جایگاه حجاب، گفت: حجاب به دو بخش پوشش شرعی و پوشش شأنی تقسیم می شود که دلایل نقلی همچون آیه و روایت پوشش شرعی را ثابت می کند.

 وی با استناد به آیه 59 سوره احزاب بیان داشت: بنا به فرموده ی خداوند متعال زنان مسلمان برای شناخته شدن و حفظ آنها از آزار و اذیت دیگران موظف به رعایت حجاب هستند.

سلیمانی با بیان اینکه طلاب برای دیگر بانوان مسلمان الگو هستند، افزود: طبق آیه 59 سوره احزاب بانوان طلبه باید برای شناخت آنها از غیر طلبه پوشش شأنی خود یا همان پوشش با چادر البته بیشتر از دیگر بانوان چادری باید حفظ کنند.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه حجاب شانی برای طلبه لازم است، افزود: حجاب آثاری همچون احترام، امنیت، آرامش و شناخت طلبه را به همراه دارد.

 سلیمانی با اشاره به اهمیت جایگاه طلبگی در تبلیغ و رعایت آموزه های اسلامی، بیان داشت: جامعه از طلبه ای که عنوان طلبگی و مسئولیت طلبگی را پذیرفته، انتظار رفتار طلبگی دارد و طلبه با پذیرش مسئولیت طلبگی پایه اول، دوم، سوم و ... فرق نمی کند، باید طلبگی بودنش در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی او مشخص باشد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با ورود فرد به حوزه، خانواده و اقوام او نیز باید با شناخت جایگاه و شان طلبگی، نباید انتظار رفتاری غیر طلبگی از طلبه داشته باشند.  

وی با تاکید بر اینکه طلبگی مسئولیت می آورد، بیان داشت: طلبه در برابر مسئولیت های طلبگی خود پاداش می گیرد و نباید به خاطر ترس از رفتار دیگران و دوری آنها از وی، از وظایف خود کوتاهی کند.  

وی با بیان اینکه طلاب باید در بیرون از منزل و در جمع غیر محرم در پوشش مناسب با رنگ های تیره توجه بیشتری داشته باشند، افزود: طلبه باید از برخی زینت ها و پوشش هایی همچون استفاده از روسری رنگی در جمع غیر محرم دوری کند و اطرافیان نیز با دیدن ایثار، محبت، سازگاری و دیگر رفتارهای پسندیده و اخلاقی طلبه دیگر رنگ لباس او برای آنها تفاوتی نخواهد داشت.

وی با تاکید به اینکه چادر نشانه طلبه است، افزود: طلبه باید طلبگی بودنش برای جامعه و اطرافیانش مشخص باشد و همواره در امور اخلاقی، دینی بخصوص حجاب یک گام جلوتر از دیگر افراد حرکت کند.

 سلیمانی در پایان با بیان اینکه حجاب یک واجب طولی به حساب می آید، بیان داشت: حجاب بر خلاف دیگر اعمال عبادی، در طول زمان حجاب و پوشش فرد، ثواب و عبادت برای او نوشته می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha