جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار سورنا ستاری با آیت الله طباطبایی نژاد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه برخی از گروه ها در کشور اعتقادی به توان داخلی ندارند، گفت: برای برطرف کردن علمی مشکلات صنایع، وزارت صنعت، معدن و تجارت این مشکلات را به دانشگاه ها ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار معاون علمی فناوری رئیس جمهور، اظهار داشت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت به دانشگاه ها توجه داشته باشد و نقایص صنایع را به دانشگاه ها ارائه می داد، مشکلات برطرف می شد نه اینکه تولید را به دلیل نداشتن برخی از قطعات تعطیل کند.

وی افزود: جمعی در کارها حضور دارند که معتقد هستند اگر محصولات مورد نیاز کشور را از خارج از کشور خریداری کنند، منفعت بیشتری دارد، آنان معقتد هستند که باید وابسته باشیم و خودمان را دور بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: در جاهایی که این تفکر وجود ندارد همچون سپاه و ارتش، پیشرفت وجود داشته است چراکه در سپاه و ارتش باور به توان داخلی وجود دارد، سرعت پیشرفت کشور در مسئله نظامی، بسیار خیره کننده است چراکه ما در زمان جنگ تحمیلی سیم خاردار نداشتیم و امروز موشک می سازیم، این نتیجه تکیه بر توان داخلی است.

وی بیان کرد: متأسفانه ما خودمان را باور نداریم و حتی در ذوب آهن اصفهان، ریل ملی با کیفیت بالا تولید می شود، اما این تولیدات با نماد بین المللی نه با نماد ایرانی به دست مصرف کننده می رسد.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در قرآن کریم می فرماید: «وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لَا يُعْجِزُونَ: کفار گمان نکنند که می توانند سبقت بگیرند» اگر میان مسلمانان و کفار مسابقه ای آغاز شود، بدون شک نمی توانند مسلمانان را به عجز وادارند، ما هنوز مسابقه نداده ایم، ما نشسته بودیم و آنان پیشرفت کرده اند، اما خوشبختانه در آغاز راه سرعت پیشرفت علمی ایران نسبت به میانگین جهانی 11 برابر شده است.

وی یادآور شد: در زمینه تحصیل دانشجو تعداد دانشجویان کنونی کشور زیاد  است ، اما به کیفیت آن توجهی نشده، باید دانشجویان متناسب با جنسیت و نیاز کشور تحصیل کنند، این اشتباه است که افراد بیسواد با هدف درآمدزایی، وارد دانشگاه ها شدند، به نظر بنده ما باید فقط افراد نخبه را متناسب با نیاز کشور به دانشگاه جذب می کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha