شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رايزن فرهنگي ايران از بزرگ‌ترين مسجد شيعيان تايلند بازدید کرد

حوزه/ مهدي حسنخاني، رایزن فرهنگی ایران از مسجد امام علی(ع) بانكوك، بزرگ‌ترین مسجد شیعیان تایلند بازديد و با الیاس کیتارای، مدیر و متولی اين مسجد درباره همكاري‌هاي مشترك فرهنگي گفت‌وگو كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مهدي حسنخانی، رایزن فرهنگی ایران در تايلند، ضمن بازدید از مسجد امام علی(ع) بانكوك با الیاس کیتارای، مدیر و متولی اين مسجد ـ به عنوان بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در تایلند ـ دیدار و با اين صاحب‌نظر مسائل جهان اسلام، درباره موضوعات فرهنگی جامعه مسلمانان و زمینه‌های همکاری و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی گفت‌وگو كرد.

در این دیدار که با حضور امامان جمعه و جماعت بانكوك(پايتخت تايلند) در دفتر انجمن مطالعات اسلامی مسجد امام علي(ع) برگزار شد، الیاس کیتارای در خصوص نحوه ساخت و توسعه بخش‌های مختلف مسجد و فعالیت‌های فرهنگی دفتر آن مانند برگزاری نشست‌های مختلف به مناسبت‌های مذهبی در سالن اجتماعات و فعالیت آموزشی در مدرسه اسلامی در جوار مسجد، توضیحاتی ارائه داد، سپس به بيان برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سالانه مسجد پرداخت.

در ادامه مهدي حسنخانی، رایزن فرهنگی كشورمان هم با اشاره به مسائل روز و با تکیه بر جامعیت آموزه‌های اسلام ناب برای اقشار گوناگون جامعه، معرفی و تبیین شاخص‌های زندگی سعادتمندانه از منظر اسلام را از مهم‌ترین موضوعات و مفاهیم کاربردی در عصر حاضر دانست.

وي افزود: این نگرش موجب معنا و محتوابخشی فعالیت‌ها و نيز منجر به حرکت به سوی موفقیت و رستگاری فرد و جامعه می‌شود.

در ادامه اين ديدار زمینه‌های همکاری و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در مناسبت‌های مختلف سال مورد بررسي طرفین قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha