چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پاسخگویی طلاب به شبهات و سؤالات سیاسی نسل جوان، درگرو ارتقا و روزآمدی اطلاعات و آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی در مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، دوشنبه‌شب در نشست تخصصی «انقلاب اسلامی؛ مبانی، اهداف و دستاوردها» که با شرکت طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد برگزار شد، بر ارتقای بینش سیاسی طلاب در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی تصریح کرد: طلاب مدارس علمیه باید در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی اطلاعات خود را افزایش دهند تا بتوانند مسائل سیاسی را تحلیل کرده و پاسخگوی مسائل و شبهات باشند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: در واقع پاسخگویی طلاب به شبهات و سؤالات سیاسی نسل جوان، درگرو ارتقاء و روزآمدی اطلاعات و آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی در مدارس علمیه است.

وی افزود: در این راستا ضروری است اساتید مدارس علمیه موضوعات و مسائل سیاسی و اجتماعی را برای طلاب تشریح و تبیین کنند تا طلاب بتوانند در آینده به نیازها و سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهند.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید طلاب سطح آگاهی سیاسی خود را افزایش داده و خود را در زمینه­ های سیاسی و اجتماعی به‌روز کنند، زیرا در غیر این صورت نمی‌توانند در برابر خیل سؤالات و شبهات سیاسی و اجتماعی موجود در جامعه پاسخگو بوده و عملکرد روشنگرانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه با اشاره به رابطه نهادینه شدن معنویت با اصلاح مسائل اقتصادی و سیاسی، ابراز داشت: تقوا و نزدیک شدن به خدا کلیدی در مواضع مختلف زندگی بوده و نهادینه شدن آن در اصلاح مسائل مختلف تأثیرگذار خواهد بود، ازاین‌رو طلاب می‌توانند با ارتقای توأمان بعد معنوی و سیاسی در این زمینه نقش پیشگامی داشته باشند.

وی افزود: همان‌طور که ارتقای معنویت درزمینهٔ اقتصادی سبب می‌شود افراد به کسب روزی حلال، تلاش و کوشش، خدمت به جامعه اسلامی و حفظ عزت و آبروی نظام توجه کنند در زمینهٔ سیاسی نیز با گسترش معرفت منافع شخصی و گروهی و هوای نفس کنار گذاشته شده و این نکته در امور سیاسی تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha