سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کارگاه مهارت های زندگی با محوریت"مدیریت زمان" كه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) جزيره قشم استان هرمزگان

حوزه/خانم هرمزی گفت: یکی از بهترین شیوه های نظم در زندگی نماز اول وقت است که آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، خانم مرضیه هرمزی در کارگاه مهارت های زندگی با محوریت"مدیریت زمان" كه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) جزيره قشم استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به اهميت و توجه خاص به رعايت و حفظ زمان در زندگي، خاطر نشان شد: تحصیل بانوان و مادران فرهیخته و طلبه، مستلزم برنامه ریزی دقیق و مدیریت مناسب زمان است تا در این مسیر با كسب موفقیت هاي تحصيلي، هدف آنها از تحصيل نيز محقق شود.

وي با استناد به روايتي از حضرت علی(ع) مبني بر اينكه «انسان فرزند لحظه ای است که در آن به سر می برد»، گفت: مدیریت زمان همان نگه داشتن زمان و لحظات زندگی و استفاده حداکثری و بهينه از آن براي رسيدن به نتيجه ي مطلوب و مناسب است.

خانم هرمزی با اشاره به سوگندهاي قرآن کریم به لحظه ها، ایام و لیالی، به نقش زمان در سر نوشت انسان تاكيد کرد و بيان داشت: اولویت بندی کارها و انجام امور در وقت و زمان خودش سبب موفقیت و واگذار كردن كارها به ديگر زمان ها موجب اتلاف عمر خواهد شد.

وی با بيان اينكه مدیریت زمان موجب کاهش استرس، هدایت و کنترل امور و توانمند سازي فرد در برنامه ریزی ها خواهد شد، افزود: انسان بايد براي دستيابي به مدیریت زمان در امور، همواره سعی و تلاش او بر استفاده بهینه از اوقات و کوشش بر درست عمل کردن و دوري از کارها و رفتارهای واکنشی، پراکنده و نسنجیده متمركز شود.

وی با بيان اينكه نماز اول وقت آثار و برکات فراوانی به دنبال دار، بيان كرد: یکی از بهترین شیوه های نظم بخشی در زندگی الزام به انجام نماز در اول وقت است.

خانم هرمزی با استناد به كلام مبارك پیامبر اکرم(ص) به اهميت و توجه به برنامه ریزی در زندگی پرداخت و گفت: شرط موفقیت انسان ها توجه به برنامه ريزي و محاسبه ی روزانه امور خود و استفاده حداكثري از عمر است.

وی در ادامه به رعايت برخي از نكات در برنامه ريزي اشاره كرد و بيان داشت: براي ايجاد سهولت در انجام امور بايد برنامه ریزی در کارها بر اساس اولویت بندی در اهداف، ايجاد تعادل میان خواسته و نیازها انجام شود.

خانم هرمزی در پايان با استناد به روايت امام جعفر صادق(ع) مبني بر اينكه «من از کسی که در امور دنیای خود تنبلی کند بیزارم و کسی که در امر دنیای خود تنبل شود در امر آخرتش تنبل تر است» گفت: منشا اتلاف وقت بی فکری، بی برنامه گی، خواب زیاد، رفت و آمد غیر مفید، استفاده زياد و بي بهره از موبايل و رسانه است كه یکی از آفات برنامه ریزی نيز تنبلی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha