جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در دیدار ائمه جمعه و ائمه جماعات کرمان، کم کاری در مساجد و آموزش پرورش را از نقاط ضعف دانست و تاکید کرد: باید به آموزش و پرورش و مساجد نگاه ویژه‎تری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در دیدار با روحانیون، ائمه جمعه و ائمه جماعات کرمان به نزدیکی ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در چهلمین سال تاسیس نظام اسلامی و پیروزی انقلاب باید نگاهمان به نقشه عمومی فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی کشور یک نگاه متناسب با چهل ساله باشد که این مسئله یک نوع نگاه ژرف و عمیق را میطلبد. به تعبیر دیگر ما نیاز به نگاهی دوباره و متفاوت داریم. در این نگاه باید نقاط قوت و نقاط ضعف را شناسایی کنیم و برای مسیر پیش رو مبنا گزینی کنیم.

وی ادامه داد: در این نگاه چیزی که خود را به عنوان یکی از نقاط ضعف برجسته نشان می‌دهد، مسئله کم توجهی به مسجد است، چگونه است که افتخار برخی روحانیون به تدریس در دانشگاه و حوزه است، اما به امام جماعت بودن در مساجد افتخار نمی‌کنند. حال آن که مسجد مرکز اصلی فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، مسجد یک سازمان و مرکز خدا نهاد است که جایگاه ابراهیم خلیل الله است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بدون تعارف باید بگویم کار در مسجد را دست کم گرفتهایم. مسجد مرکز ارتباط عمیق با بدنه جامعه است و ‌به ما این توانایی را می‌دهد تا با ارتباط با مردم به هدایت گری عموم بپردازیم. ما باید به مسجد برگردیم، زیرا هرچه اکنون داریم از مسجد داریم. انقلاب، نهضت و پیروزی ما همه از مسجد است.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۷ درصد از شهدای ما از بچههای مسجد بودند. این بدین معناست که انسان مجاهد، مومن و فداکاری که حاضر است از نفس خود برای اعتقادش بگذرد حاصل تربیت در مسجد است، بنابراین شاید اگر کسی بپرسد که مسؤلیت اصلی و رسالت اول جامعه روحانیت و مراکز مرتبط با آن چیست، باید بگوییم اولین کار، عمران و آبادانی مساجد است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد:‌باید در حوزههای علمیه نگاه تربیت امامِ جماعت وجود داشته باشد، تا طلابی که ویژگیهای امام جماعت شدن را دارند بهگزینی شوند، در این مسیر قرار گیرند و در ضمن حضور در مسجد تقویت شوند.

وی به نقطه ضعف بعدی اشاره کرد وگفت: نقطه ضعف بعدی مسئله مدارس است. ما آموزش و ‌پروش را دست کم گرفتهایم، کودکان امروز، بزرگترهای فردا و عازم میدان جامعه هستند. دورهای که می‌شود امید داشت شخصیت افراد مطابق با هندسه الهی بشود، همین دوره کودکی و نوجوانی است. پس باید به آموزش و پرورش و همچنین مساجد نگاه ویژهتری داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در پایان به زحمات مرحوم حجت الاسلام حاجی آبادی مدیر مدرسه علمیه معصومیه و صالحیه کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: زحمات حجت الاسلام حاجی آبادی در تبلیغ دانش آموزی را در نظر بگیرید که حاصل آن تلاشها در استقبال بینظیر و پرشور دانش آموزان کرمانی به حوزه این استان نمایان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha