سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کارگاه آموزشی نرم افزار آماری SPSS  در مدرسه علميه خواهران الزهرا(۰س)۹ بندرعباس استان هرمزگان

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس از برگزاری کارگاه آموزشی نرم افزار آماری SPSS ویژه طلاب پژوهشگر و علاقمند در این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، خانم سمیه احمدی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی نرم افزار آماری SPSS بیان کرد: کارگاه آموزشی نرم افزار آماری SPSS با حضور رضا عامری سیاهویی استاد دانشگاه در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس استان هرمزگان برگزار شد.

 وی هدف از برگزاری این کارگاه یک روزه را آشنایی و کسب مهارت های لازم جهت ورود اطلاعات آماری در نرم افزار  spss دانست.

استاد حوزه، حضور طلاب در تحقیق های میدانی را بسیار مهم عنوان کرد و خاطر نشان شد: در قسمت تجزیه و تحلیل تحقیق های میدانی، به جهت تبیین و بیان روابط و مدل های علمی نیاز به مهارت کار با نرم افزارهای تخصصی همچون نرم افزار spss وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال جاری شش گروه از 20 گروه تحقیقی مدرسه علمیه الزهرا(س) راه یافته به هفتمین جشنواره رشد، مربوط به تحقیق های میدانی است، بیان کرد: ارسال تحقیق های میدانی مدرسه علمیه الزهرا(س) به جشنواره رشد سال جاری نسبت به سال های قبل رشد خوبی داشته و این امر ضرورت یادگیری نرم افزار را دو چندان می کند.

 احمدی با تاکید بر اینکه یک پژوهشگر در پژوهش خود نیاز به تبیین و اثبات فرضیه های تحقیق خود دارد، گفت: پژوهشگر برای تبیین و اثبات فرضیه های تحقیق باید از روش های تجزیه و تحلیل آماری همچون نرم افزار تخصصی Spss استفاده کند.

استاد حوزه همچنين تصریح کرد: موضوع های اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه را نیز می توان با استفاده از تحقیق های میدانی به بهترین شکل با بازدهی خوب مورد تحقیق قرار داد.

وی در پایان خاطر نشان شد: شرایط حضور طلاب علاقمند در کارگاه نرم افزاری تخصصی Spss داشتن مهارت استفاده از کامپیوتر و اینترنت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha